Tetszetős lett a krómozás
Bár a – mindenki számára elérhető – letöltéssel gondok voltak, ezt betudtam annak, hogy az első adandó alkalommal próbálkoztam, s túlterheltek voltak a szerverek. Miután viszont sikerült, a telepítéssel már nem volt probléma, s kíváncsian vetettem bele magam az új Internet világába. Az igazi különbség abban mutatkozik meg, amikor keresünk: elegendő a címsorba írni a keresett kifejezést – noha hozzá kell tenni, hogy erre más böngésző is képes már – s ha nem webcímet írunk be, azonnal és gyorsan kiadja a keresési találatokat. A címsor egyébként memorizál is, azaz amint elkezdünk bele írni, azonnal feladja korábbi, hasonló kereséseinket is. Egyetlen parancs segítségével importáltam a máig használt Mozilla Firefoxból a már meglévő könyvjelzőimet, melyeket aztán egy mozdulattal gombbá is lehet varázsolni a böngészőn belül, elég csak ide vagy oda húzni az egérrel.
Hogy teljesen őszinte legyek, az internetezést nem éreztem gyorsabbnak, s idáig azt sem tapasztaltam, hogy stabilabb lenne a rendszer: lévén a többlapos-füles böngészést eddig is tudták a programok legújabb verziói, viszont még nem sikerült lefagyasztanom egyetlen webhelyet sem, annak ellenére, hogy nagyon multitask módban futtattam a gépet, s igyekeztem próbára tenni a teljesítményt: őrülten sok webes zene és video-lejátszóval, amelyeken paralell futtattam multimédiás tartalmakat. A gép és a program bírta, hamarabb kezdtem érezni azt, hogy a sávszélesség nem elég, mint azt, hogy instabillá válna a rendszer.
Érdekes és egyben nagyon kultúrált dolog ugyanakkor, hogy a böngésző az alsó sorba rakja a felugró ablakokat, amelyekben legtöbbször hirdetések vannak. Ez azért fontos, mert a fejlesztő Google maga is a netes hirdetésekből könyveli el bevételének igen jelentős részét. Márpedig ilyen hirdetésért ki fog fizetni? Élek tehát a gyanúperrel, hogy ez a megoldás a hirdetőket még inkább a Google saját hirdetési megoldásai felé orientálja, ami annyit jelent: a cég egyre nagyobb szeletet hasít majd ki az online reklámtortából. Ezt persze úgy is lehet értelmezni, hogy a Chrome nagy sikere esetén maga is hasonló monopol-közeli helyzetbe kerül, mint a Microsoft.
Ám ne feledjük el, hogy az online hirdetések területén is pontosan a redmondi szoftvercég a legnagyobb versenytársa, tehát a lépés akár úgy is értelmezhető, hogy mindkét vállalat komoly versenyhelyzetbe kényszerül. S ha azt is számításba vesszük, hogy a Chrome egy nyílt forráskódú, tehát bárki által, továbbfejleszthető termék, akkor a jövőkép egyáltalán nem sötét. A gigászok versenyéből ugyanis végre a user is kijöhet győztesen.