Jön az új BKV-menetrend

A BKV sajtótájékoztatót tartott péntek délelőtt a Millfav, azaz a kisföldalatti Mexikói úti telephelyén.

Bár sokan az új paraméterkönyv részleteit sejtették a meghívás mögött, az eseményen leginkább azt tudhattuk meg, amit eddig is tudtunk. És csak egy kicsivel többet. Egészen kicsivel.

Például megtudtuk, hogy a földalatti vasút az első ilyen közlekedési eszköz volt az öreg kontinensen, illetve a londoni előbb készült el, de az gőzzel működött. Megmutatták a forgalomirányítást és az utasforgalmi diszpécser munkáját is, meg a monitorokat, amelyen a peronokon történteket figyelhetik a szakemberek. Aztán a kocsimosót, ahol néhányan szivaccsal próbálták ledörgölni a firkákat a burkolatról és még egy régi, amúgy csodálatos, régi pompájában újjávarázsolt kocsit is megcsodálhattak az újságírók, amelyen az aranyosan csillogó réz F. J. F. V. V. felirat ő császári és királyi fensége kegyéből, azt hirdethette, hogy ez közlekedési eszköz a Ferenc József Földalatti Villamos Vasútvállalat.

Ami azért ennél lényegesebb: az új paraméterkönyv augusztus 21-én lép életbe, kivéve a földalattiét, amely szeptember 6-án. A paraméterkönyv bevezetésének második ütemétől a BKV összehangolja a metrók indulási és érkezési idejét a felszíni tömegközlekedéssel és a metróval. Az összehangolt menetrend bevezetésével a metrók néhány esetben, például a késő esti időszakban rövidebb követési idővel, 10 percenként közlekednek. A járatok "bevárják" egymást, így az utasok pontosan csatlakozó járművekre szállhatnak át - mondta Kiricsi Karola, a BKV szóvivője.

Az idei paraméterkönyvben összesen 2 százalék körüli teljesítménycsökkenéssel számol a cég. A BKV évente 1,1 milliárd forintos megtakarítást remél az utasok számára kiszámíthatóbb közlekedést eredményező menetrendtől. A szóvivő felhívta a figyelmet arra: bár a BKV mindent megtesz a zökkenőmentes átállásért, lehetnek nehézségek, amíg az utasok meg nem szokják az új forgalmi jellemzőket.

A paraméterkönyv kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok öszszehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téren a metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a
9-es autóbusz vonalának összekötése, amellyel egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenek összeköttetést Óbuda és Kőbánya között. Összekötik az 5-ös, a 67V-s és a 25-ös autóbusz vonalát is, így átszállás nélkül lehet eljutni Pasarétről Rákospalotára. Az alacsony padlós buszok a jövőben több vonalon közlekednek.

A paraméterkönyvben rögzítették, hogy a járművek óránkénti férőhely-kihasználtsága egyetlen területen és napszakban sem haladja meg a 90 százalékot, ezért újabb viszonylatokon áll forgalomba nagyobb befogadóképességű jármű, például a 30-as, 36-os, 160-as és 97E jelzésű járat vonalán.

Az új paraméterkönyv szerint az 1-es villamos vonalán hétvégén Combinók közlekednek majd. Az 59-es villamos munkanapokon a késő esti, hétvégén a kora reggeli és a késő esti órákban csak Farkasrét és a Moszkva tér között közlekedik, 59A jelzéssel. A 78-as trolibusz hosszabb üzemidőben, késő este is közlekedik. A XX. kerületben 213-as jelzéssel új járat közlekedik a Bartók Béla út és a Török utca érintésével, a 150-es busz pedig a Kosztolányi Dezső térig jár, összevonták a 41-es jelzésű járattal.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.