MÁV Biztosító: pótdíj vagy záróra

Ráfizethetnek a MÁV Biztosító ügyfelei arra, hogy egyetlen ajánlat sem érkezett a kötelezőállományra. Az egyesület tagjai vagy több tízezer forintra rúgó pótdíjat vetnek ki magukra, vagy átszerződnek egy másik biztosítóhoz - jó esélylyel magasabb díjért.

Ahogyan az várható volt, egyetlen érvényes ajánlat sem érkezett a MÁV Biztosító kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási üzletágára - derült ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) tegnapi sajtótájékoztatóján. A konkurensek alighanem úgy gondolták: minek fizetni azért az ügyfélkörért, amit az őszi átszerződési szezonban alacsony díjjal "ingyen" is meg tudnak szerezni.

Garanciaalapot a biztosítóknak is?

A PSZÁF szerint a MÁV Biztosító példájából okulva érdemes lenne megfontolni egy - a banki és a tőkepiaci szektoréhoz hasonló feladatkörű - biztosítói garanciaalap létrehozását - mondta tegnap Varga Csaba. A felügyelet főigazgatója szerint az Európai Unió tizenhat tagországában működik már olyan alap, amely egy biztosító pénzügyi megroggyanása esetén gondoskodik arról, hogy az ügyfeleket ne érhesse kár.

Az egyesület július 24-re összehívott közgyűlésén két forgatókönyv közül választhatnak a tagok (akik egyben ügyfelek). Vagy megszavazzák a pótdíjat, vagy ismét elutasítják azt, s akkor a felügyelet azonnal visszavonja az egyesület engedélyét - ismertette a lehetőségeket Varga Csaba főigazgató.

Előbbi esetben a szerződésenként 20-30 ezer forintos pluszköltséget jelentő pótdíjból az év végéig biztosítani lehet a MÁV Biztosító működését, s lesz fedezet az okozott károkra is. Az ügyfelek a novemberi átszerződési időszakban biztosítót váltanak, a PSZÁF pedig az év végén visszavonja az egyesület engedélyét. Ha a júliusi közgyűlés nem szavazza meg a pótdíjat, akkor az ügyfelek 30 napot kapnak arra, hogy új kötelezőt kössenek egy másik biztosítónál, ám előfordulhat, hogy időközben elfogy a MÁV Biztosító pénze, és az ez idő alatt okozott károkért az ügyfeleknek részben vagy egészében maguknak kell helytállniuk - tette hozzá Varga Csaba.

Bár a főigazgató a pótdíj kivetése mellett érvelt (elmondása szerint a MÁV Biztosító ügyfeleinek jelentős részét adó fiatal fővárosi autósok anyagilag jobban járnának a pótdíjjal, mint ha az év végéig más biztosító drágább tarifáját fizetnék), vélhetően ezzel a megoldással járnának rosszabbul az ügyfelek. Még ha a közgyűlésen megjelenő tagok most meg is szavaznák az egyszer már nagy többséggel elvetett a pótdíjat, igen valószínűtlen, hogy az ügyfelek befizetnék a pótdíjat, behajtani pedig nem lehet rajtuk. Márpedig a MÁV Biztosító pénze biztosan nem tart ki év végéig, vagyis könnyen előállhat az a helyzet, hogy az ügyfeleknek maguknak kell helytállniuk az okozott károkért.

Varga Csaba, a PSZÁF főigazgatója szerint ha elfogy az egyesület pénze, előfordulhat, hogy az ügyfeleknek maguknak kell felelniük az okozott károkért
Varga Csaba, a PSZÁF főigazgatója szerint ha elfogy az egyesület pénze, előfordulhat, hogy az ügyfeleknek maguknak kell felelniük az okozott károkért
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.