A Magyar Rádió nem kért a tortából

Harmadik éve adja közre a reklámtorta adatait a MEME, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete. Az egyesület a média legnagyobb képviselőit tömöríti magába (29 televíziót: az Animaxtól a Viváig, négy rádiót: Juventus, Danubius, Sláger és új tagként Gazdasági Rádió).

Ezek a médiumok elektronikus reklámbevételeikről évente nettó adatokat szolgáltatnak, amelyek az eddigiekhez viszonyítva hitelesnek mondhatók (a reklámtorta kezdeményezése előtt csupán becsült, illetve bruttó adatok láttak napvilágot).

A reklámtorta számai a "tiszta" árbevételből származnak, azaz nem tartalmazzák az úgynevezett bartertevékenységek - vagyis a reklámért reklám, reklámért szolgáltatás jellegű cserék - adatait, illetve az emelt díjas telefonálásból és SMS-ezésből befolyó bevételeket sem.

A napvilágot látott számok a teljes tévépiac eredményét tükrözik. Az adatszolgáltató televíziók műsorát minden időpillanatban a teljes lakosság (vagyis a négyévesnél idősebbek) 94,3 százaléka nézi. (Ez az úgynevezett share, amely az éppen tévézők százalékában mutatja a nézettséget.)

A 2006-os évhez viszonyítva a televíziós reklámbevételek 7,7 százalékos növekedést mutatnak, 65 088 millió forintról 70 123 millió forintra, a rádiós reklámbevételeknél 4,9 százalékos csökkenés történt (7971 millió forintról 7579 millió forintra). Ezt a csökkenést Málnay B. Levente, az egyesület elnöke azzal magyarázta, hogy februárban - közvetlenül az adatok beszolgáltatása előtt - a Magyar Rádió kilépett a MEME tagjai közül. Így ezek az adatok nem szerepeltek a reklámtortában. Rövid faggatózás után elmondta, hogy a jövőben számítanak a Magyar Rádióra, szeretnék ismét a tagok között látni.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.