Történelmi veszteség a The New York Timesnál
A veszteség különösen annak fényében megdöbbentő, hogy az újságnak az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban 23,9 millió dolláros pozitív eredménye volt.
A cég részvényei utáni nyereség nulla volt, szemben az elemzők által jósolt 14 centtel és a tavalyi első negyedév 17 centes profit után.
A vállalat legfőbb bevételi forrásából, a nyomtatott és on-line hirdetésekből 10,6 százalékkal kevesebb pénz folyt be. Ilyen zuhanásra "emberemlékezet óta" nem volt példa - írta az újság pénteken. A reklámpiac és a nyomtatott sajtó a lap szerint kettős nyomás alatt van: a romló gazdasági mutatók mellett az a hosszabb távú jelenség is sújtja, hogy az olvasók és a hirdetők az internet felé fordulnak.
Janet L. Robinson, a cég elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott: nehéz negyedévet zártak részben a "gyengébb gazdaság", részben "a technológiailag, gazdaságilag és földrajzilag átalakult piac" miatt.
A rossz eredményt a médiacsoport legfőbb sajtótermékei produkálták: a The New York Times mellett a The Boston Globe, a The International Herald Tribune, továbbá néhány regionális újság.
Az eredmény a stratégiaváltást sürgető meghatározó részvényesek elégedetlenségét váltotta ki. A Harbinger Capital Partners és Firebrand Partners fedezeti alapok, amelyek idén vásároltak jelentős csomagot a cégben, eszközeladásokat és az internetes tevékenységbe történő agresszív beruházást követelnek.
Ugyancsak pénteken számolt be a The Washington Post arról, hogy a Google kaliforniai internetes vállalat az egy évvel ezelőttihez képest 30 százalékos bevételnövekedést ért el az első negyedévben, profitja 1,31 milliárd dollár volt.
(MTI/AFP)
Bővebben és másképp a témáról a Verbális Numerák blogban >>>>>