Ki vontatja el a MÁV Biztosítót?

Jelentős az érdeklődés a Máv Biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási állományának átvétele iránt - mondta el Binder István, a PSZÁF szóvivője.

Az egyesülethez kirendelt felügyeleti biztosok ma tesznek először jelentést arról, milyen tárgyalásokat folytattak az ügyfélállomány átruházásáról - erre a PSZÁF határozatban kötelezte az egyesületet. Az átruházáskor nem változhat az ügyfelek idén fizetendő díja, és az átruházás idején az ügyfélnek módja van másik biztosítót (és ezzel új tarifát) választania, ha nem fogadja el azt, amelyik átveszi.

Az ügyfeleket legkésőbb a nyáron adhatják át - a PSZÁF június 30-ig adott határidőt a kész megállapodástervezet benyújtására. Azt azonban most senki sem meri megmondani: a mintegy 180 ezer ügyfél átvétele mit is jelenthet. A MÁV Biztosító meglehetősen olcsó tarifákon adta el biztosításait, így annyi már biztos, hogy az állományon nincs túl nagy nyereség. Ráadásul az is tudható: az új biztosító olyan ügyfeleket vesz át, akik hajlamosak olcsóbb kötelezőre váltani - így abban sem lehet reménykedni, hogy az ügyfelek maradnak, ha az átvételt lebonyolító társaság jövőre a saját, esetleg drágább szolgáltatását kínálja majd fel nekik.

Egyes információk szerint mindennek ellenére már három társaság jelentkezett a MÁV Biztosítót vezető három felügyeleti biztosnál. Lapunk körkérdésére azonban ezt egy társaság sem ismerte el. A kötelező piacán jelenleg tizenkét társaság tevékenykedik, ám a cégektől - érdeklődésünkre - nem kaptunk pozitív választ. Vagy azt mondták, hogy egyelőre nem kívánnak nyilatkozni a témában (például: Allianz, Groupama), vagy azt, hogy nem ismerik a helyzetet, és addig nem kívánnak döntést hozni arról, érdekli-e őket az ügyfélállomány (Posta Biztosító, K & H Biztosító), illetve azt, hogy nem foglalkoznak a kérdéssel (Garancia). Persze vélhető, hogy a tárgyalásokról senki sem most szeretné értesíteni a versenytársakat.

A PSZÁF szóvivője szerint a felügyeleti biztosok kirendelésével a MÁV Biztosítónál megnőtt az ügyfelek biztonsága, amit - megfogalmazása szerint - az ügyfélszolgálatokon érezni is lehet. A MÁV Biztosító Egyesület körül kialakult helyzet ellenére tegnap a normális rendben folyt az ügykezelés - mondta el, hozzátéve: az egyesületnek megfelelő összeg áll a rendelkezésére, hogy rendezni tudja a károkat. A MÁV Biztosítónál hiány "csak" a kötelező tartalékolásban volt, a biztosító - élve a jogszabály adta lehetőséggel - saját kárstatisztikája alapján képzett fedezetet, aminek jogszerűségét a nagyszámú új ügyfél miatt vitatta a felügyelet. Vagyis a hiány leginkább csak elméleti, ráadásul nem is az azonnali kifizetésekről szól. (Más kérdés, hogy nem tudni: a biztosító előzetes letartóztatásban lévő vezetője valóban elvitt-e, és ha igen, mennyit a kasszából a magánszámlákra. Ez a pénz akár hiányozhat is). A kifizetések azonban rendben zajlanak.

A biztosok feladata a normál üzletmenet helyreállítása, így például csökkenteni szeretnék a kárkifizetések átfutását (a MÁV Biztosítót többször érte vád, hogy lassan fizet).

Ügyfélszolgálati tábla. Ki megy bele?
Ügyfélszolgálati tábla. Ki megy bele?
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.