Magyar céget vett a Yahoo!
A Yahoo! Inc., az egyik legrégibb és legnagyobb globális internet vállalat megállapodott a Tensa Kft., ismertebb nevén az IndexTools jelentős részének felvásárlásáról. Az IndexTools a webanalitikai szoftverpiac egyik vezető vállalata, s elemzők úgy aposztrofálták az ügyletet, hogy a Yahoo! "vett magának egy saját Google-Analytics-et", amelynek segítségével az online marketing piacon is erősíteni tudja pozícióját. Eközben a New York Times arról adott hírt, hogy a Microsoft nem adta fel: továbbra is meg akarja szerezni a Yahoo!-t, amely nemrég visszautasította a vezető szoftvercég 44,6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát. A hír szerint a csillapíthatatlan étvágyú Rupert Murdoch News Corporation-je tárgyalásokat folytat a Microsoft-tal: csatlakozna hozzá a Yahoo! felvásárlására irányuló törekvésében.
A felvásárlás kiterjed az IndexTools webanalitikai üzletágára és technológiájára illetve a Tensa Kft. leányvállalatára, a Tensa R&D Kft.-re. A felvásárlást követően az IndexTools megoldások tovább bővítik a Yahoo rendkívül hatékony szolgáltatásainak körét, amelyek az ügyfelek online marketing tevékenységének sikerességét támogatják .
Bassel Ojjeh alelnök, a Yahoo! Strategic Data Solutions csoportjának vezetője a cég által kiadott közlemény szerint jelezte: az új szolgáltatásnak köszönhetően megerősödik a Yahoo! szerepe az online marketing piacon - a vállalat kihagyhatatlan szolgáltatást kínál a hirdetőknek világszerte.
A felvásárolt technológia további képességekkel bővíti a Yahoo! jelenlegi analitikai szolgáltatási körét oly módon, hogy a Yahoo! teljes hálózatán futó online kampányok esetében segít feltárni a lényeges összefüggéseket és elkészíteni fontos üzleti mutatókat. A felvásárlást követően elsőként az a több, mint 150 000 kis és közép méretű vállalkozás élvezheti ezeknek a megoldásoknak az előnyeit, amely a Yahoo!-n keresztül folytatja marketing tevékenységét.
Az ügylet értékéről nem közöltek adatot.
„Az IndexTools jelentős ügyfélbázist épített ki világszerte a komplex marketing kampányok folyamatos nyomon követéséhez és elemzéséhez nyújtott megbízható, testreszabott átfogó szolgáltatásaival” – mondta Szőke Márton az Tensa ügyvezető igazgatója, aki szerint az IndexTools platformja tökéletesen illeszkedik a Yahoo világába. "Rendkívül izgatottak vagyunk a lehetőségtől, hogy a világ egyik vezető márkájának részeként segíthetjük az online marketing további fejlődését.” - fogalmazott.
Ojjeh is udvarolt egy kicsit a "szerzeménynek", mondván: „A vállalat elhivatott és tehetséges szakemberei egy rendkívül hatékony analitikai megoldást fejlesztettek ki olyan tulajdonságokkal és eszközökkel, amelyek pontosan kiszolgálják az ügyfelek online aktivitásának hatékonyság-javítására irányuló igényét – ez az, ami kiválóan illeszkedik a Yahoo filozófiájához”. „Izgatottan várjuk és örömmel fogadjuk az IndexTools csapatának csatlakozását a Yahoo szakembereinek köréhez.”
Az IndexTools testreszabott analitikai szolgáltatást nyújt ügyfelei online marketing tevékenységeihez valamennyi ügyfél-életciklusban. Az IndexTools webanalitikai és a kattintás alapú kampányok (Pay Per Click) optimalizálását támogató (Bid management) megoldásaival a vállalkozások pontos és percre kész információhoz juthatnak online kampányuk hatékonyságáról.
(Yahoo!, IndexTools, NOL)
Bassel Ojjeh alelnök, a Yahoo! Strategic Data Solutions csoportjának vezetője a cég által kiadott közlemény szerint jelezte: az új szolgáltatásnak köszönhetően megerősödik a Yahoo! szerepe az online marketing piacon - a vállalat kihagyhatatlan szolgáltatást kínál a hirdetőknek világszerte.
A felvásárolt technológia további képességekkel bővíti a Yahoo! jelenlegi analitikai szolgáltatási körét oly módon, hogy a Yahoo! teljes hálózatán futó online kampányok esetében segít feltárni a lényeges összefüggéseket és elkészíteni fontos üzleti mutatókat. A felvásárlást követően elsőként az a több, mint 150 000 kis és közép méretű vállalkozás élvezheti ezeknek a megoldásoknak az előnyeit, amely a Yahoo!-n keresztül folytatja marketing tevékenységét.
Az ügylet értékéről nem közöltek adatot.
„Az IndexTools jelentős ügyfélbázist épített ki világszerte a komplex marketing kampányok folyamatos nyomon követéséhez és elemzéséhez nyújtott megbízható, testreszabott átfogó szolgáltatásaival” – mondta Szőke Márton az Tensa ügyvezető igazgatója, aki szerint az IndexTools platformja tökéletesen illeszkedik a Yahoo világába. "Rendkívül izgatottak vagyunk a lehetőségtől, hogy a világ egyik vezető márkájának részeként segíthetjük az online marketing további fejlődését.” - fogalmazott.
Ojjeh is udvarolt egy kicsit a "szerzeménynek", mondván: „A vállalat elhivatott és tehetséges szakemberei egy rendkívül hatékony analitikai megoldást fejlesztettek ki olyan tulajdonságokkal és eszközökkel, amelyek pontosan kiszolgálják az ügyfelek online aktivitásának hatékonyság-javítására irányuló igényét – ez az, ami kiválóan illeszkedik a Yahoo filozófiájához”. „Izgatottan várjuk és örömmel fogadjuk az IndexTools csapatának csatlakozását a Yahoo szakembereinek köréhez.”
Az IndexTools testreszabott analitikai szolgáltatást nyújt ügyfelei online marketing tevékenységeihez valamennyi ügyfél-életciklusban. Az IndexTools webanalitikai és a kattintás alapú kampányok (Pay Per Click) optimalizálását támogató (Bid management) megoldásaival a vállalkozások pontos és percre kész információhoz juthatnak online kampányuk hatékonyságáról.
(Yahoo!, IndexTools, NOL)