Az InfoRádió a Közép-Európai Média Zrt. tulajdonába került
A társaság megvásárolta többek között az alapító-többségi tulajdonos, Mészáros László érdekeltségeihez tartozó, londoni Achilles Investment Ltd. eddigi többségi üzletrészét.
A közlemény szerint a Közép Európai Média és Kiadó Zrt. a mostani tranzakcióig elsősorban a magyar és közép-európai regionális internet piacon rendelkezett érdekeltségekkel. A Társaság érdekeltségi körébe tartozik többek között az egyik leglátogatottabb magyarországi internetes portál, az Index.hu; a Velvet.hu online bulvármagazin, a Totalcar.hu online autós magazin; a Portfolio.hu online gazdasági újság; a legnagyobb hazai e-kereskedelmi portál, a Bookline.hu, a legbővebb hazai szállodakínálatot nyújtó utazási portál, a C-travel.hu; az internetes nyelvtanulási lehetőséget nyújtó eNyelviskola.hu, illetve a Napi Gazdaság c. gazdasági napilapot és a napi.hu internetes portált működtető társaság; valamint a közép-európai régió egyik legsikeresebb célzott reklám szolgáltatását nyújtó internetes társasága, az ETARGET is.
Az ügyletet kommentálva Spéder Zoltán, a Közép-Európai Média Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta: szakmailag és üzletileg is sikeres, műfajteremtő vállalkozásnak tartja az InfoRádiót és az általa üzemeltetett inforadio.hu internetes hírportált - áll a közleményben.
Spéder szerint az objektív, hiteles és gyors tájékoztatásról ismert cég megvásárlása jól illeszkedik a Közép-Európai Média fejlődési stratégiájába, hiszen a hírrádió és a hírportál - eddigi értékeinek megtartása mellett - a csoport többi tagjával kialakítható szakmai és üzleti szinergiák révén jelentősen hozzájárulhat a Társaság organikus növekedéséhez, a több platformon történő hír és információszolgáltatáshoz. Kiemelte: az új tulajdonos nagyra értékeli a szakmai stáb és a cégvezetés eddigi munkáját, így az InfoRádió - a cégcsoport többi tagjához hasonlóan- megtartja szakmai önállóságát.
Módos Márton, az InfoRádió ügyvezető igazgató-főszerkesztője hangsúlyozta: a Közép-Európai Média Zrt. az egyik legdinamikusabban fejlődő, az új kommunikációs technológiák kihasználásában élen járó, magyar tulajdonú regionális vállalatcsoport, amely az InfoRádió számára biztos üzleti és szakmai hátteret, és a digitális rádiózástól a szélessávú tartalomszolgáltatásig terjedő területen egyaránt jelentős fejlődési lehetőséget biztosít.
Az InfoRádió Kft. 2000-ben kezdte meg a rádiós műsorszolgáltatást, internetes hírportálját 2006 januárjában indította útnak. A Szonda-Ipsos-GfK felmérései szerint az FM 95.8-as budapesti regionális frekvencián sugárzó csatorna 2007-ben naponta átlagosan mintegy 100 ezer hallgatót vonzott, hallgatói első sorban az üzleti és politikai döntéshozók, véleményformálók közül kerülnek ki, és a budapesti regionális rádiók között ebben a célcsoportban évek óta piacvezető. Az InfoRádió az elmúlt hét évben nyereségesen gazdálkodott, külső adóssága nincs, fejlesztéseit saját forrásból valósítja meg. (MTI)