Féltékennyé teszi a Yahoo a Microsoftot
A cég úgy döntött: elutasítja a Microsoft február elsején tett 45 milliárd dolláros, azaz részvényenként 31 dolláros ajánlatát, mondván, ez alulértékeli a vállalatot.
A technológiai felvásárlás híre nagy figyelmet keltett tíz nappal ezelőtt, hiszen a Microsoft és a Yahoo együtt a Google nyomába eredhetne az internetes hirdetési piacért folyó ádáz csatában, sőt akár maga alá gyűrhetné például a mobiltelefonokra küldött reklámok terén. Bennfentesek tegnap azt mondták: a világhálós keresésben élenjáró Google bizonyosan nem siet vetélytársa, azaz a Yahoo segítségére, de elképzelhető, hogy puhatolózó tárgyalások kezdődnek a Time Warnerhez tartozó AOL-lal vagy a Walt Disneyvel, netán Rupert Murdoch News Corporationjével. Valószínűbb azonban, hogy a Yahoo csak kéreti magát, s emelni kívánja a tétet. Részvényenként negyvendolláros ajánlattal, 12 milliárd dollárral nagyobb összeggel már elégedett lenne.
Egy évvel ezelőtt a Microsoft 43 dollárt adott volna részvényenként, amikor a Yahoo árfolyama 28 dolláron állt. Február elsején húsz dollár közelében jegyezték a Yahoo papírjait, a Microsoft tehát jó hatvanszázalékos felárat kínált. Hírek szerint a Yahoo részvényeseinek alapvetően tetszik ez az ajánlat. Elképzelhető, hogy Steve Ballmer, a Microsoft vezére most közvetlenül őket próbálja meggyőzni. Az elemzők zöme úgy véli, hogy a szoftveróriás nem adja fel a küzdelmet a Yahoo-ért, s mindent megtesz az ügylet mielőbbi lezárásáért, akár magasabb vételárat is kínálhat, hiszen a február eleji ajánlattétel óta a Yahoo részvényárfolyama megközelítette a 31 dollárt.