Négy jelentkező az M6 Dunaújváros-Szekszárd szakasza építésére
A dokumentum szerint a február 4-iki határidőig a Swietelsky Baugesellschaft m.b.H vezette IDS Konzorcium, a MOTA-ENGIL SGPS S.A. nevével fémjelezett PENTELE-ALISCA Konzorcium, a STRABAG AG. vezette TOLNA AUTÓPÁLYA Konzorcium, valamint a Bilfinger Berger BOT Gmbh vezette M6 Tolna Konzorcium adta be jelentkezését.
A közbeszerzési eljárás a 65,1 kilométeres sztrádaszakasz tervezését, építését, felújítását, üzemeltetését, fenntartását és e tevékenységek finanszírozását magába foglaló, 30 évig tartó koncessziós jog elnyerésére vonatkozik. A részvételi felhívásban előre rögzített szempontrendszer alapján az első három helyen rangsorolt konzorcium vehet majd részt az eljárás ajánlati szakaszában. Az ajánlatok beadási határideje 2008. április 14., a szerződést várhatóan idén júliusban kötik meg a nyertessel.
Felsmann Balázs, a GKM szakállamtitkára a tájékoztatón beszámolt arról, hogy kedden, a baranyai megyeszékhelyen tárgyalt Pécs és Szentlőrinc polgármesterével, akikkel megállapodott: a GKM megvizsgálja egy, az 58-as út pécsi csomópontja és Szentlőrinc közötti, kétszer egysávos főút építésének lehetőségeit.
Magyarázata szerint ezen alternatíva megvalósítása a 2010 tavaszra elkészülő M6-os autópálya Pécs felé irányuló forgalmának elvezetése, valamint Délnyugat-Baranya jobb megközelíthetősége, jövőbeni gazdasági fejlődése érdekében indokolt. Utalt rá, hogy a korábbi elképzelések alapján az autópálya elérte volna a Pécs és Szigetvár között, a 6-os főút mentén fekvő Szentlőrincet, ez a terv azonban források hiánya miatt 2013-ig nem valósulhat meg.
(MTI)