Gyárhelyszínt keres a Mercedes a régióban
A térségben elsősorban az olcsó munkaerő a vonzó. A versenyben lévők közül legesélyesebb Lengyelország és Románia, mert piaci lehetőségeik mellett költségeikkel is versenyképesek, de Magyarországon is tájékozódik a német cég, amely információink szerint több önkormányzatot is megkeresett területvásárlás vagy -bérlés ügyében.
A magyarországi beszállítói hálózat felmérése után a Daimler Benz konszern képviselői a következő hetekben találkoznak a már nálunk működő, többéves helyi tapasztalattal rendelkező külföldi járműgyártók szakembereivel.
A Német Autógyártók Szövetsége (VDA) adatai szerint a közel 43 eurós németországi órabérköltségekkel szemben a lengyeleknél 6 euróval, a románoknál 3,23 euróval kell számolni. A magyar járműiparban dolgozóknál ez az összeg 8,5 euró, ám ennél nagyobb hátrányt jelent, hogy az ágazat szakemberhiánnyal küzd, márpedig az évi 250-300 ezres darabszámú gyár működtetéséhez legalább ötezer embert kellene felvenni, márpedig ez nálunk elég reménytelennek látszik.
A Mercedes továbbra is számol Rastattal, ahol a kisebb autók elvitele után nagyobb méretű és profitú modelleket gyártana majd. 1992 óta 2,1 millió, tavaly 285 ezer A osztáyú Mercedes készült a német üzemben, ahol jelenleg közel hatezren dolgoznak.