Egyre távolodik 2010

A 2010-es átadásra tervezett nagyberuházások egyre-másra kerülnek kritikus helyzetbe. Némely esetben már nem is a határidők tartása a kérdés.

A legfrissebb krízisben, a négyes metró Fővám téri megállójának ügyében a tegnap történtek megerősítették lapunk csütörtökön közölt információit. Akkor azt írtuk, hogy a kivitelező Hídépítő vállalat kilép a projektből, mert megítélése szerint a határidőket nem lehet tartani, a BKV gyorsításra vonatkozó tervei pedig elfogadhatatlanok. Ezt a közlekedési vállalat tegnap közleményben tagadta, de még a szerdai, erre vonatkozó tárgyalások tényét sem ismerte el. Demszky Gábor főpolgármester ezzel szemben bejelentette, hogy maga is részt vett az egyeztetéseken. Demszky szerint a tárgyalások célja az, hogy a Hídépítő egyelőre ne vonuljon le, hagyjon időt a fővárosnak arra, hogy új kivitelezőt keressen. A gondot - technikai értelemben - az okozza, hogy a metróállomás benyúlik a Duna alá, és az idő közben elvégzett kutatások a hagyományos eszközökkel elvégezve különösen kockázatosnak mutatják a munkát. Másként viszont drágább volna, és több időt venne igénybe.

Nem került közelebb a remélt 2010-es átadáshoz tegnap a kormányzati negyed sem. A Fővárosi Közgyűlés csak a keretterv módosítását fogadta el, de a terv végrehajtásában érdekelt cégeket ez még nem töltheti el bizakodással. Rengeteg a rendezetlen kérdés. Szerdán például visszalépett a településrendezési szerződés aláírásától a Pólus Holding. Úgy ítélték meg, hogy a vállalhatónál több terhet róttak volna rájuk. Megeshet, hogy a számos bizonytalanság miatt egyetlen konzorcium sem tesz érvényes ajánlatot a negyed kivitelezésére és üzemeltetésére kiírt pályázatra. Egyre nagyobb a csúszásveszély, bár Gyurcsány Ferenc miniszterelnök tegnapi évértékelője során állította, hogy nem veszítettek ütemet ebben az ügyben.

A NATO-radarról ezt már végképp nem lehet elmondani, hiszen azt 2006-ban kellett volna átadni. A Zengő után kiválasztott új helyszín, a Tubes körül pedig megint mintha történt volna valami, ami kényelmetlenséget is okozhat a beruházó Honvédelmi Minisztériumnak. A pécsi önkormányzat csütörtökön úgy módosította a városépítési tervét, hogy ne legyen mód radart építeni - ennek azonban csak akkor volna jelentősége, ha a bíróság megsemmisítené a mostani engedélyt. Jogi szakértők szerint valójában még akkor sem.

Az a 2010-es terv, amit biztosan meg kell valósítani, az Európa Kulturális Fővárosa Pécs rendezvénysorozat. Mind a beruházások, mind a program előkészületei késnek azonban. Hiller István kulturális miniszter lapunknak úgy fogalmazott: "Nem kell temetni a projektet, de én is sokkal inkább aggódom, mint fél éve."

A 4-es metró nyomvonala
A 4-es metró nyomvonala
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.