Még 25 milliárd: tovább drágul a 4-es metró

Változtak a hatósági előírások és elhúzódott az engedélyeztetés, ezzel magyarázzák, miért lesz drágább 24 százalékkal a 4-es metró második, Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakasza, amely 2013 nyarán készülhet el. Mindez a metró második szakasza költségbecslésének novemberi felülvizsgálatakor derült ki. A metró első és második szakaszának megépítése így összesen 511 milliárd forintba kerül, ami 25 milliárddal több, mint a főváros által tavasszal elfogadott projektköltségvetés - állapítja meg Becker László főmérnök jelentése, amelyet tegnap tárgyalt a főpolgármesteri kabinetértekezlet.

A 4-es metró második szakaszára egyelőre még a szükséges engedélyek sincsenek meg, az elmúlt negyedévben több közmeghallgatást tartottak az ügyben, a környezetvédelmi hatóság azonban egyelőre nem adta meg a hozzájárulását.

A második szakaszhoz kapcsolódóan mégis rendbe teszik a Thököly utat: jövőre a Dózsa György út és a Mexikói út, 2009-ben pedig a Mexikói út és a Bosnyák tér között egy rétegnyi kopóréteget terítenek az úttestre. Ez azonban eleve ideiglenes megoldás lesz. A Thököly út végleges rekonstrukciója csak a metró elkészülte után történhet meg. Kérdés, hogy honnan lesz rá forrás, a főváros - az EU elvárásaira hivatkozva - nemrégiben 17 milliárd forinttal lefaragta a metró kapcsolódó beruházásaira fordítható pénzeket, így többek között a Thököly út felújítását is kihúzták.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.