Végjáték a kötelezőben

Alig két-három napjuk van a gépjármű-tulajdonosoknak dönteni, váltanak-e biztosítót. Az online portálok - a nagy érdeklődés miatt - előre hozták a zárást a hivatalos november 30-i dátumról. A legsikeresebbek zárnak a legkorábban - azok, akik nem készülhettek fel arra, hogy ilyen mértékben nőhet a forgalmuk. Az "érdekes" internetes portálokon a hírek szerint magát sikeresen reklámozó, immáron a piaci másodikat ostromló PBA Paraventio már holnap zár. A piacvezető pozícióját magasan őrizni látszó Netrisk.hu szerdán fogadja utoljára a bejelentkezéseket, míg a Biztositas.hu és a CLB kihúzza csütörtökig.

Az idei váltási szezon egyértelműen az online portálok térnyerését hozta: a piaci becslések szerint a váltók száma is növekszik az idén (700-800 ezerre), ám most már a biztosítót cserélők nagyobb része a neten vált. Nem csoda: itt jelentős kedvezményeket lehet elérni - még akkor is megéri az online portálokon bejelentkezni, ha valaki nem kíván biztosítót cserélni. A szerződés újrakötésével ugyanis így már lehet érvényesíteni az online kedvezményt. Ez - például a legnagyobb ügyfélkörrel rendelkező Allianz esetében - "alapból" 20 százalékos engedményt jelent a felajánlott díjhoz képest (15 százalékot az online kötésért,
5 százalékot a biztosító ügyfeleként, hűségjutalom gyanánt lehet szerezni), amit még megfejel a budapestieknek és a 36 év alattiaknak ajánlott 5-5 százalékos kedvezmény.

Más kérdés: a legtöbben a megszerezhető engedmények ellenére sem váltanak (4 millió járműtulajdonos háromnegyede biztos marad). Pedig a megtakarítási lehetőség óriási. A Netrisk.hu adatai szerint a több mint 85 ezer (eddigi) ügyfél átlagosan több mint 13 ezer forintot takarított meg. (Tavaly a teljes kampányban 62 ezren választották a Netrisket - vagyis már most biztos az új kötési rekord.) A Netrisk.hu adatai szerint a kampányban a legsikeresebb biztosítónak továbbra is a Genertel és a MÁV számít - az online kedvezmények révén ezek a társaságok viszik az új szerződések 20, illetve 19 százalékát. A gyermekeseknek óriási kedvezményt adó Aegon 14 százalékkal a harmadik, míg az időközben az online kedvezményét teljessé tevő Allianz feljött a negyedik helyre, és immáron 10 százalék a részesedése az új szerződésekben.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.