A kicsik legyűrték a nagyokat
A három éve még napi kétmillió euró veszteséggel működő olasz konszern tavaly már napi 5 millió euró nyereséget termelt, a reneszánsz csodát a 2004 júniusában kinevezett Sergio Marchoionenak tulajdonítják, az elnök-vezérigazgató a csőd szélén álló cégből 2010-re már napi 13 millió eurót profitáló Fiatot formál. A takarékossági intézkedések mellett a sikerben jelentős szerepe volt a teljesen megújult modellpalettának, melyből a Panda, a Grande Punto és a Bravo is sikeresen szerepel az európai piacokon. Az igazi nagy durranás a legkisebb, vagyis az 500-as, mely a Pandához hasonlóan a lengyelországi Tichyben készül. Már a premier idején negyvenezret rendeltek az új 500-asból, melyből még ma sincs elég, a magyar piacra például még nem jutott belőle, hiába dolgozik teljes kapacitással az évi 120 ezer autó előállítására alkalmas gyár.
A 3,5 méter hosszú, vagy inkább rövid és 865 kilogrammos menetkész tömegű autó ára a magyar piacon 2,6 millió forint körül lesz.
Az új 500-as Fiat karosszériáját Frank Stephenson tervezte, ő öltöztette korábban divatosabb ruhába a BMW Minit.
Az erős mezőnyben a 22 ország 58 szakújságírójából álló zsűri 385 pontot adott a Fiatnak, mely egy másik minivel Dávidként győzte le a Góliátokat. A második helyre a Mazda 2-es került 325 ponttal, harmadik lett a Ford Mondeo, majd a Kia Ceed, a Nissan Quashqai, a C osztályú Mercedes majd a Peugeot 308-as következett
A díjazottak versenyében cégcsoportként a Fiat vezet kilenc saját, két Alfa Romeo és egy Lancia trófeával, hat alkalommal a Renault, öt alkalommal a Ford, valamint a Peugeot és a konszernhez tartozó Simca, háromszor nyert a Citroen.
A 108 éves Fiat 2010-ig 23 vadonatúj modellt mutat be, és további 16 fejlesztésén dolgozik, 2008-ig pedig a jelenleg 71 százalékos kihasználtsággal működő torinói üzem teljes kapacitásra kapcsol. A megújulási programra 9,6 milliárd eurót költ a cégcsoport, ebből 3,6 milliárd euró jut kutatásra és fejlesztésre az Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lancia és Maserati márkáknál.