Különleges módszerrel mentik az elsüllyedt magyar hajót

Csütörtök kora reggeltől folytatódott a Regensburgnál előző nap balesetet szenvedett magyar teherhajó kiemelése - tájékoztatott a regensburgi rendőrség szóvivője.

Michael Rebele közölte, hogy a kiemelési munkálatok a vártnál lassabban haladnak. Utalt arra, hogy a több száz tonna súlyú teher alatt kettéhasadt és szinte teljesen elsüllyedt hajó balesete rendkívül szokatlannak számít, ezért a kiemelés különleges tapasztalatokat, illetve körültekintést igényel.

A hajó szerda reggel rakodás közben süllyedt el a Duna regensburgi szakaszán, a kikötő nyugati részén. A teherhajót vasérccel rakták meg, s annak törzse - minden valószínűség szerint a szakszerűtlen rakodás következtében - meghasadt. A középső rész teljesen elsüllyedt, a vízből csak a hajó eleje és hátsó része látszott ki. A kiemelés megkezdése előtt a már berakott vasérc eltávolítására volt szükség, s a különleges darukat először ehhez kellett igénybe venni. A hajótestben elhelyezett mintegy 400-600 tonna vasércet szerda késő estig sikerült kirakodni.

A szóvivő korábbi közlése szerint a balesetben minden bizonnyal a hajó viszonylag idős kora is szerepet játszhatott. Rebele elmondta, hogy egy közel 90 méter hosszú, mintegy 50 éves hajóról van szó, s annak jelenlegi értékét 300 ezer euróra becsülte.

Csütörtök reggeli nyilatkozatában a regensburgi rendőrség képviselője közölte: a kiemelést végző hatóságok most elsősorban azon fáradoznak, hogy az elsüllyedt törzset minél magasabbra emeljék ki, s a vizet kipumpálják. A tényleges kiemelés csak ezután következhet, s mindez várhatóan az egész napot igénybe veszi.

Rebele ismételten utalt arra, hogy a szakértők csak a kiemelés után tudnak véleményt mondani arról, vajon a teherhajó javítható-e, vagy ronccsá nyilvánítják. A kár pontos nagysága is csak a kiemelés után állapítható meg - tette hozzá. Utalt arra is, hogy a felelősség pontos tisztázása is hátra van még.

A regensburgi rendőrség szóvivője már korábban cáfolta, hogy a baleset következtében több száz liter olaj ömlött volna a Dunába. Közölte ugyanakkor, hogy a hajó farában megközelítően tízezer liter üzemanyag, valamint mintegy ezer liter fűtőolaj volt, ezt azonban biztonságba helyezték. A teherhajó korábban német tulajdonban volt, s a Regnitz nevet viselte. Jelenlegi tulajdonosa a Fluvius magyar cég. (MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.