Megroppant a magyar uszály gerince
A regensburgi rendőrség közlése szerint a vasércet a Regnitz magyar kapitányának utasításai alapján kezdték berakodni az uszály középső rakodóterébe. Amikor már 400-600 tonna súlyú szállítmányt berakodtak, az uszály „gerince” - eddig tisztázatlan okokból - összeroppant. Az egyik tárolóba víz került, a másik épségben maradt.
Az első jelentések szerint jó száz liter dízelolaj is a Dunába ömlött, később kiderült, hogy nem igaz, a víz felszínén úszó vöröses vasércet nézték tévedésből olajfoltnak. A nagy erőkkel kivonuló, a rakodótérbe került víz kiszivattyúzására öt pumpát is bevető tűzoltók olaj-fogó gyűrűvel vették körbe a Regnitzet, bár a hajó 10 ezer liternyi üzemanyagát és ezer liter fűt-olajat sikerült biztonságba helyezni. A hajót végül sikerült stabilizálni, bár a munkálatokat a rendkívül hideg időjárás és a hóesés is megnehezítette.
Kruppa Ferenc, a Fluvius ügyvezetője lapunk érdeklődésére azt mondta: a baleset körülményeit szakértő fogja tisztázni, addig nem kíván se az esetleges okokról, se a felelősökről találgatásokba bocsátkozni. Hasonló balesetek a folyami hajózásban előfordulnak, de nem túl gyakran. A Regnitz mentése kapcsán felmerülő költségeket a biztosító állja.
(Berlini tudósítónktól)