Több hajó elsüllyedt a Fekete-tengeren tomboló viharban
A Volga-Nyeft nevű hajó az Oroszországhoz tartozó Kavkaz kikötőjébe tartva tört ketté, és rakományából mintegy 1000-1100 tonna pakura ömlött a tengerbe. A rakomány többi része a hajó épen maradt felében van, így annak kifolyása nem fenyeget.
A hajó orr felőli része a felszínen maradt, s arra menekült a 13 főnyi legénység. Két kikötőből is a mentésükre indultak, de a helyszínre érkezett vontatóhajók egyelőre a 4-5 méteres hullámokat keltő vihar miatt nem tudják megközelíteni a hajót. Az embereknek van mit enni-inni, és az áramfejlesztő is működik, így a felszínen maradt hajórészt nem fenyegeti az elsüllyedés veszélye. A pakura kiömlését szakértők hatalmas környezeti katasztrófának minősítették, s hivatalos közlés szerint a pakura összegyűjtését hétfőn megkezdik.
A reggeli órákban Kavkaz kikötőben elsüllyedt a Volnogorszk nevet viselő teherhajó, fedélzetén 2000 tonna kénnel. A személyzet 9 tagja sértetlen: a parttól látótávolságban van mentőcsónakjuk, de értük menni a vihar miatt egyelőre nem lehet - közölték az illetékesek.
Délben ugyanott elsüllyedt a Nahicsevan teherszállító hajó is, amely a kikötőben horgonyzott. A 11 főnyi személyzetnek nem esett baja.
Kora délután zátonyra futott két török zászló alatt közlekedő hajó Novorosszijszk kikötője közelében: az egyik feltételezhetően a hajómotor meghibásodása miatt, a másik a kikötő előtt horgonyáról leszakadva sodródott zátonyra.
Később a Demetra nevő hajó szakad le a horgonyról, és sodródni kezdett, rakterében 3000 tonna pakurával.
A Vera Volosina nevű, mezőgazdasági gépeket szállító hajót a vihar partra dobta, és elsüllyedt a fémhulladékot szállító Izmail. A tomboló vihar miatt az illetékes hatóságok mintegy 50 hajót a Kercsi-szorosból és környékéről biztonságosabb vizekre vezényeltek.
Az időjárás következtében Szevasztopolban (Krim-félsziget) több helyen megszakadt az áramszolgáltatás, és leállt a tömegközlekedés. A kora délutáni jelentések szerint a térségben az idő tovább romlott, a vihar ereje fokozódott.(MTI)