Nyakunkon az invázió
A tavaly kipróbált Budapest Winter Invasion (BWI) nevű kampány - amelyhez 70 szolgáltató csatlakozott - Budapestnek 25500 pluszvendégéjszakát hozott. A sikeres akcióban részt vett hotelek a többi együttműködő partnerrel karöltve úgy döntöttek, hogy idén is egyesítik erejüket, pénzügyi forrásaikat, és hasonló feltételek mellett, azonos elnevezéssel ismét elindítják a kampányt, amelynek célja továbbra is Budapest, a budapesti szállodák és éttermek, a magyar nemzeti légitársaság és a Ferihegyi repülőtér téli forgalmának növelése.
Az akció promóciójának költségvetése meghaladja a 100 millió forintot, amelyet részben az akcióban részt vevő szolgáltatók - például az összes három-, négy- és ötcsillagos szálloda, a Malév, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., a Budapest Airport és a Budapesti Tavaszi Fesztivál -, részben a Magyar Turizmus Zrt., illetve a fővárosi önkormányzat finanszíroz. Az akció elsődleges célpiaca Franciaország, Németország, Olaszország, Oroszország, a skandináv országok, Írország. Másodlagos célpiac Ausztria, Lengyelország, Izrael, Románia, Szlovákia, Horvátország és Szerbia.
A várakozás szerint a téli időszakban Budapestre érkező turisták száma tizenötezerrel növelhető a kampánnyal, a vendégéjszakáké hatvanezerrel - tájékoztatott a Magyar Turizmus Zrt.