Dugódíj? Majd ha lesz elég mélygarázs

Sétálóutcák helyett forgalomcsillapított közlekedési zónákat terveznek ezentúl a Belvárosban. Vagyis, egyes szakaszokon csak engedéllyel lehet majd behajtani, szélesebbek lennének a járdák, és csak bizonyos szakaszokon engednék át a teljes forgalmat - jelentette ki tegnap sajtótájékoztatón Rogán Antal, a kerület polgármestere annak kapcsán, hogy a főpolgármester a napokban kilátásba helyezte a dugódíj bevezetését.

Rogán szerint forgalomcsillapításra csak akkor lehet pénzt szedni az autósoktól, ha van elég parkoló és mélygarázs a Belvárosban. A kerületnek egyébként tízmillió forintért elkészült az új forgalmi koncepciója, amelyről hamarosan elkezdődik az egyeztetés a fővárosi önkormányzattal, a lakosokkal és az érdekvédelmi szervezetekkel is.

Az új elképzelés a legforgalmasabb csomópontok közül a Kálvin teret, a Március 15. teret, a Ferenciek terét, az Astoriát, valamint a Roosevelt teret érintené. Rogán jelezte, hogy a terv kialakítását több lépcsőben oldanák meg, amely egy nemzetközi tender kiírásával, akár már 2008-ban elkezdődhetne. Az úgynevezett főutca program a tervek szerint 3,5-5 milliárd forintba kerülne, ez az V. kerület költségvetésében rendelkezésre áll, a többi terv megvalósításához pedig a főváros és az önkormányzat egy közös, európai uniós pályázat keretében juthatna forráshoz.

Mindez azonban csak elképzelés és javaslat, a végső döntés a fővárosi önkormányzaté - szögezte le a polgármester.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.