A fiatalok körében nagy dobás volt a CNN/YouTube szövetség

A CNN amerikai hírtelevízió történetének legmagasabb nézettségi adatát produkálta a 18-34 év közötti célcsoportban egy politikai műsor, amelyben a demokrata párti elnökjelölt-aspiránsok a YouTube videómegosztó portálra feltöltött félperces videókban megfogalmazott  kérdésekre válaszoltak.


YouTube:
Kérdések az elnökjelöltekhez



 
CNN:
Video-összefoglaló  a tévévitáról
letölthető itt>>>>


A hétfő esti CNN/YouTube vitát 407 ezer amerikai fiatal követte, a hírtelevízió honlapján pedig 45,5 millió oldalletöltést  regisztráltak az adás ideje alatt - közölte az amerikai csatorna.

"Egészen új műsortípus ez és forradalmi változást hoz a  politikába. Alapvetően különbözik a hagyományos,  lakosságifórum-típusú műsoroktól. Olyan, mintha az egész világ  eljöhetne a fórumra, bárki bárhol bekapcsolódhat" - mondta Steve  Grove. A YouTube politikai- és hírrészlegének vezetője szerint a  videós megoldás lehetővé teszi, hogy a kérdezők alaposan átgondolják  és megformálják a kérdést. Nincs lámpaláz és esetlen mondatok sem,  mint az élőben feltett kérdésekre épülő adásokban, és nagy tér  nyílik a kreativitásnak. Az egyik videóban például olvadozó hóember  kérdezte a klímaváltozásról a politikusokat.

Az új média és a régi, az internet és a televízió alkalmi  szövetsége egyébként nem súrlódásmentes. Sokan kifogásolják például,  hogy a videomegosztóra küldött több mint 2 ezer klip közül a CNN  szerkesztői válogatták ki és rendezték sorba a végül adásba került  30 felvételt, és valószínűleg így lesz ez a szeptember 17-ére  tervezett következő vitán is, amelyen a republikánus  elnökjelölt-aspiránsok vesznek részt.

Egyes elemzők szerint az új formátum nem forradalmasította a  politikai kommunikációt. "Nemigen láttunk mást, mint eddig. Ez a  műsor is csak választási fórum volt, ahol hétköznapi emberek  kérdéseire válaszolgattak a politikusok" - mondta Ian Bogost  digitálismédia-szakértő, az atlantai Georgia Institute of Technology  munkatársa.
Összesen 2,6 millióan követték a vitát a képernyőn. Ez némileg  elmarad az elnökjelöltségre pályázó demokrata politikusok június  elején közvetített hagyományos formátumú vitájától, amelyre 2,8  millió néző volt kíváncsi.
Ennek ellenére a szakértők egyetértenek abban, hogy az internet,  és különösen az online videók már most minden eddiginél fontosabb  szerepet játszanak a 2008-as elnökválasztási kampányban.

A YouTube You Choose '08 (kb. Te választasz 2008) elnevezésű  programjának márciusi indulása óta nagyjából 1200 választási videó  érkezett az oldalra és 13 millióan nézték meg ezeket. Öt jelölt  azonnal küldött videót a portálra, ahogy bejelentette indulását: a  demokrata Hillary Rodham Clinton, Barack Obama, John Edwards és Bill Richardson, a republikánusok közül pedig Sam Brownback.
(MTI/AP/Reuters)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.