Wizz Air-légitámadás a SkyEurope és a Malév ellen

A Wizz Air diszkont-légitársaság vezetője szerint a SkyEurope hamarosan kényszerűen kivonul a magyar és a lengyel piacról, illetve a Malév életében is jelentős változások várhatók. Kézzelfogható bizonyíték nincs, a SkyEurope cáfol, a Malév nem kommentál.

A SkyEurope a téli menetrendi szezontól kivonul a magyar és a lengyel piacról - állította sajtótájékoztatóján a konkurens Wizz Air légitársaság vezetője. Váradi József a SkyEurope menetrendi adataira és iparági információkra alapozza súlyos kijelentését. Szerinte a SkyEurope költségei és bevételei között olyan szakadék tátong, melyet képtelen áthidalni, és konkurensei - a lengyel piacon a Wizz Air mellett Európa legnagyobb fapados társasága, a Ryanair - jóval hatékonyabban működnek, így olyan alacsonyan tarthatják áraikat, amely a SkyEurope-nak már komoly veszteséget okoz. Váradi, aki a Wizz Air 2004-es megalapítása előtt, 2001 és 2003 között a Malévnél volt vezérigazgató, azt állítja: a Malév életében is jelentős változások várhatók. A nemrég privatizált és idén is ötmilliárd forintos veszteséggel kalkuláló nemzeti légitársaság új tulajdonosának (a Borisz Abramovics, érdekeltségébe tartozó AirBridge-nek) a pénze és türelme is hamarosan elfogyhat, így nem marad más megoldás, mint jelentősen csökkenteni a légitársaság teljesítményét, azaz a járatok és útvonalak számát.

Semmilyen alapja nincsen Váradi József kijelentéseinek - közölte lapunkkal a SkyEurope szóvivője. Hegedűs Judit szerint hamarosan a téli menetrendi időszakra is lehet majd jegyeket foglalni a légitársaság honlapján. A késlekedés oka, hogy a SkyEurope szeretne minél kedvezőbb ajánlatokkal előállni, az ehhez szükséges tárgyalások azonban időigényesek. Hegedűs Judit leszögezte: egyetlen bázisrepülőtér feladása sincs napirenden a SkyEurope-nál. Lapunk megkereste a Malév szóvivőjét is, ám a cég nem kívánta kommentálni Váradi szavait.

A Wizz Air tegnapi tájékoztatóján szóba került a légitársaság esetleges tőzsdei megjelenése is, ám Váradi a saját ügyeit érintő kérdésekben jóval szűkszavúbbnak bizonyult, mint konkurenseivel kapcsolatban. Mindössze annyit mondott: ha lesz bejelentenivalójuk, akkor azonnal kiállnak a nyilvánosság elé, ám erről egyelőre nincs szó. A jövőről szólva közölte: 2012-re a jelenlegi 13-ról 53-ra szeretnék bővíteni a 180 személyes Airbus A320-as repülőgépekből álló flottát. A gépekből jelenleg kettő áll rendelkezésre a budapesti bázison, Váradi szerint a Budapest Airport üzleti ajánlatán múlik, hogy jövő nyárra érkezik-e harmadik Wizz Air-gép a magyar fővárosba. Váradi szerint legalább 20-25 százalékkal kellene csökkenteni a ferihegyi díjakat ahhoz, hogy érdemes legyen újabb repülőgépet ide hozni. Ha nem sikerül megállapodni Ferihegy új üzemeltetőjével, a német Hochtief Airporttal, akkor inkább a másik hat bázis valamelyikén bővítik a flottát.

Légitársaságok adatai
Légitársaság Utasok 2006-os üzemi
  (millió fő/12 hó) eredmény (Mrd Ft)
Malév 3 -10,8
SkyEurope 3,2 -14*
Wizz Air 3,3 -5 **

* 2006. szeptember 30-ával záródó üzleti év

** 2006. március 31-ével záródó üzleti év

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.