Hollóházi Zsolnay, vagy fordítva?
Amint arról beszámoltunk, újra eredménytelennek nyilvánította a Hollóházi Porcelánmanufaktúra Zrt. eladására kiírt pályázatot az ÁPV Zrt. A sokadik privatizációs kudarc nyomán új irányt vehet a gyár sorsa, amelyet lehet, hogy a pécsi Zsolnay Porcelánmanufaktúráéval kötnek össze.
Pálfi József, a Hollóházi Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója elmondta: cégük egymilliárd forintos árbevétele nem bírja el a korábbi időkből örökölt vállalatirányítási rendszert. A nagy költségek miatt kevesebb pénzt tudnak fordítani piacépítésre, emiatt pedig később a bevételük is csökkenhet - ez negatív gazdasági spirálba sodorhatja a társaságot, amely tavaly 1,025 milliárd forint árbevétel mellett 12 milliós adózás előtti nyereséget ért el.
A nemrégiben a pécsi önkormányzat érdekeltségébe került Zsolnay 1,1 milliárd forintos bevételt produkált, de ehhez 212 millió veszteség társult. Pálfi József úgy véli, a két cég együttes árbevétele egy átgondolt szervezeti és munkaszervezési átalakítást követően már alapot adhat arra, hogy mindkét üzem megfelelően fejlődjön. A belföldi piacon a Zsolnay a hatodik, a hollóházi a tizenkettedik legismertebb márkanév. Ezek a két cég gazdasági fúziója után is önállóak maradnának. A vezérigazgató úgy véli, szeptemberre készülhet el a közös jövő várható eredményeit taglaló anyag, amelyet a két gyár tulajdonosai asztalára szeretnének letenni. Pálfi József úgy véli, a tervezett átalakítás Hollóházán biztosan nem járna jelentős létszámleépítéssel. A két üzem között már eddig is volt kapcsolat, egyes termékeket már hosszú ideje kooperációban gyártanak.
Kovács Gyula, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója egyelőre nem kívánta kommentálni a két cég esetleges fúziójáról szóló információt. Annyit mondott: a Pálfi József által elmondottak logikusak. Hozzátette: ez nem az első ilyen kezdeményezés, évekkel ezelőtt már volt egy terv a porcelángyárak egyesítésére, de az elképzelés nem valósult meg.