Kulcsos gépkocsik a városban
Áll rajta egy tábla, körbekerítette már
Amikor legutóbb ritkították az ecetfákat, gyanús volt ugyan, hogy csak az egyik, a betonozott oldalra terjedt ki a tisztogató önkormányzat figyelme, mégis abban lehetett reménykedni, hogy elkezdődik az építkezés. Nem kezdődött el, azóta sem. És már nem fog, hiszen újra parkoló lett, mint annak idején, amikor a tulajdonosnak még számított minden fillér bevétel. Most nem számíthat. Mert nem akármilyen parkoló ám, hanem kulcsos, lakatos, összesen két-három gépkocsit őrző. Civil polgár a kerekeit oda be nem teheti. Aki begurulhat, különleges engedéllyel rendelkezik. A jelekből feltételezhető, hogy (önkormányzati?), dolgozói ingyenparkolót üzemeltett a(z állami) tulajdonos. Ha így van, dogozói juttatás ez is, amelynek nyilván biztosítottak a törvényi feltételei, s utána az azt igénybe vevők minden bizonnyal adóznak is. Hiszen a civil is adózott pénzből fizeti a parkolójegyet, na meg a mulasztásért, félperces késésért a jogos büntetést.
Vajon kit finanszírozunk - áttételesen -, amikor a parkolási díjat becsengetjük
Volt itt korábban parkoló, civileket kiszolgáló, fizetős. Bezárták. Feltételezem azért, mert "lakottan" nem érdekelte a potenciális építtetőt. Kérdés az is, hogy vajon egy építési telket (háborús foghíjat?) hogyan lehet parkolóvá minősíteni, majd megszüntetni (felfüggeszteni?) az átminősítést, és megint vissza, alig egy-, fél év leforgása alatt ide-oda rakosgatni többször is. Mibe kerül ez a sok hacacáré a tulajdonosnak (üzemeltetőnek?) - anyagi és morális értelemben -, és vajon milyen tulajdonosi, lakossági szemlélet vezérli? A fene se tudja, mert hír egy szál sem. Egyáltalán, át lett-e minősítve önkormányzati, hivatalnoki, zártkörű parkolóvá? (Zártkörű rendezvény. Kuss ki onnan, ha kocsma is.)
A telek parkosítása, persze sem az üzemeltetőnek, sem
Ezekben a napokban azon a telken, amelyet korábban 30-40 gépkocsi fizetőparkolóként vehetett igénybe, most két-három, igaz, kivételezett jogosítvánnyal, kulccsal rendelkező - ők a kulcsos autók - gépkocsi álldogál, napi ezer, azaz egyezer adózott forintot keresve a gazdinak. Többet, mint a kutyatartóknak a tenyészebek, és amíg a gépkocsi (ingyen)parkolóban álldogál addig sem szarja tele a kerületet.
GVZ-345 kisasszony, amikor megérkezik, barna túracipőjét hosszú, hegyes orrú fehér topánkára cseréli még a parkolóudvaron, majd irány az állami közhivatal, amely ezeket a kiváltságokat, kedvezményeket - akár szerződésileg is -, biztosítja neki.