"Olimpiai" közgyűlés
A végleges tanulmány az év végéig készül el a szóba jöhető területek elő- és utóhasznosításával, a rendezvény jogi és pénzügyi kereteivel. A városháza szerint az olimpiai infrastruktúra kiépítése - tavalyi árakon - a főváros határain belül legfeljebb 1936 milliárd forintba kerülhet. A BOM által finanszírozott és menedzselt olimpiai törvénytervezet pedig várhatóan szeptemberre készülhet el.
Hagyó Miklós városüzemeltetési és Ikvai-Szabó Imre gazdasági főpolgármester-helyettes javaslata szerint a 2020-as budapesti olimpia előkészületei fordulóponthoz érkeztek; a hat éve zajló szervezői-tervezői munkát még az idén egyeztetni kell a főváros várospolitikai és -tervezési céljaival. A városházán készült előzetes tanulmány szerint Budapesten összességében 1600 hektárnyi akcióterület jöhet szóba, ami többszöröse a sportrendezvények, az olimpiai falu és a médiafalu által igényelt 200-230 hektárnak.
A 2002-ben készült budapesti olimpiai megvalósíthatósági tanulmány három potenciális térséget sorolt fel; Duna mentit (amelynek helyszíne Újbuda, Csepel, Ferencváros, Óbuda és Angyalföld lehetne), városmegújítót (amely Zuglóban, Józsefvárosban, Kőbányán és Pestszentlőrincen kaphatna helyet), valamint elővárosi zöldmezőset (ennek létesítményei Újpesten és Rákospalotán helyezkedhetnének el).
A ma a közgyűlés elé kerülő előzetes anyagban a városháza ügyosztályai két tucat, korábban is felvetett, valamint tizenegy új helyszínt vizsgáltak meg. Ezek közül olimpiai célra - kisegítő létesítményként - az FTC-stadion, az MTK és a BKV Előre pályája jöhetne szóba, míg a médiafalu a Soroksári út mentén, a Kvassay- és a Gubacsi-híd közötti területen épülhetne meg. Alkalmas helyszín lehet a Hungexpo területe és a Fehér út környéke, valamint a Lóversenypálya. A korábban javasolt helyszínek közül a csepeli területek, a józsefvárosi Ganz-MÁVAG-gyár területe, a Hajógyári és a Margit-sziget, valamint a lágymányosi egyetemi sporttelep - a főváros szakemberei szerint - olimpiai rendezésre nem alkalmasak, mert időközben be- vagy átépültek. Az új, megfontolandó helyszínek között szerepel Óbuda Törökkő nevű része, az Ecse-ri út környéke és a Népliget.
Az év végéig elkészülő, végleges tanulmány a szükséges infrastrukturális fejlesztéseket is taglalja majd. Annyi már most bizonyos, hogy az olimpia miatt kulcsfontosságú lenne az 5-ös metró megépítése, vagyis az észak-déli HÉV-vonalak belváros alatti összekötése. Ezenkívül a 3-as metró teljes vonalát fel kell újítani és legalább a Ferihegyi repülőtérig meghoszszabbítani, továbbá szükség lenne egy Rákoskeresztúrra vezető gyorsvasúti kapcsolat kialakítására.