Életbiztosítás néhány kattintással
A biztosításkötés többlépcsős folyamata az életbiztosítási termékeknél is hasonló lesz, mint például a casco esetében. Bizonyos esetekben azonban szükség lehet orvosi vizsgálatra, valamint az ügyfél igényei szerint személyes találkozásra. Az online üzletkötés előnye a termékek gyors összehasonlítása, azoknak viszont, akik a szerződéskötés előtt mindenképpen személyes tanácsadást igényelnek, illetve felmerülő kérdéseikre azonnal szeretnének választ kapni, az internet inkább csak segítséget kínál.
Hasonló szolgáltatással egyébként egy évvel korábban a biztositas.hu is elindult, Marschalek Péter, az alkusz fejlesztési igazgatója szerint azonban a magyar piac még nem érett meg arra, hogy klasszikus életbiztosítási termékeket az interneten kínáljon. Mint mondta, ők öt biztosító termékét kínálták, de az érdeklődés hiánya miatt megszüntették az életbiztosítási termékek forgalmazását. Van azonban jelenleg is egy élet-, baleset- és felelősségbiztosítást tartalmazó kombinált termékük, ami, mint mondta, jóval népszerűbb, és jóval többen keresik, mint a hagyományos termékeket. Az igazgató úgy látja: két-három év múlva nincs kizárva, hogy újra elindítják az önálló életbiztosítási szolgáltatást.
Haraszti Zsolt, a NetRisk ügyvezető szerint egyelőre nem lenne igény az ilyen típusú szolgáltatásra. A NetRisknél folyamatosan figyelik ügyfeleik igényeit, és azt tapasztalják, hogy ennél a terméknél a személyes kapcsolatot jobban igénylik, mint más biztosításnál, így nem lenne népszerű az internetes üzletkötés. Ha azonban a jövőben érdeklődést tapasztalnak az életbiztosítási termékek iránt, be fogják vezetni - tette hozzá.
A CLB kezdetben az alap-életbiztosítások különböző típusait (kockázati, hitelfedezeti, vegyes, többszöri kifizetéses) kínálja. Később a baleseti, illetve az egészségbiztosítások, valamint unit linked termékek is felkerülhetnek a termékpalettára.