Támogatandó szponzorok
Ha Magyarország fel akar zárkózni Európa fejlettebb országaihoz, akkor a hazai szponzoroknak sokkal több, erre a területre szakosodott kutatóügynökséget, píár és jogi tanácsadót kell alkalmazniuk, hogy növeljék tevékenységük hatékonyságát - javasolta Sandra Greer, a brit Sportmarketing Kutató Központ vezető kutatója tegnapi, budapesti előadásában azon a konferencián, amelyen a magyar Szponzorációs Asztaltársaság és az Európai Szponzorációs Szövetség (ESA) közös vizsgálatának részeredményeit ismertették.
A tizenöt európai országra kiterjedő felmérés eredménye szerint hazánkban évente 1,6 millió eurót költenek a cégek szponzorációra, míg az európai átlag 5,1 millió euro. A legtöbb szponzor a pénzügyi, információtechnológiai, autóipari, távközlési, valamint italgyártó vállalatok közül kerül ki.
A hazai szponzoroknak csak harminchárom százaléka vesz igénybe ügynökségeket szponzorációs tevékenységéhez (Európa más országaiban ez az arány szintén nagyobb, átlagosan ötvenhat százalék), és csupán felük fordít gondot arra, hogy mérje tevékenysége eredményét. A magyarok amúgy sem éppen optimisták e területtel kapcsolatban, hiszen a felmérésből az derül ki: szerintük a jövőben csökken a sportra fordított összegek nagysága.