A férfi, aki legyőzte a Combinót
A Kihívás Napja alkalmából a világ leghosszabb villamosa, egy Combino volt az ellenfele a világ egyik legerősebb emberének; Nick Árpád győzött: több mint öt méterre húzta el a 70 tonnás járművet a BKV sporttelepe előtti sínpályán.
A rekordkísérletet a BKV kezdeményezte, a Combino villamosok további népszerűsítésére. Kiricsi Karola, a közlekedési társaság szóvivője elmondta: az apropót az utolsó, 2040-es pályaszámú kocsi érkezése adta, a látványos kísérlettel pedig be akarták mutatni, hány gyermek erejével ér fel Nick Árpád teljesítménye.
Az eseményre a gyerekek a Gyermekház Általános Iskola, Gimnázium és Szakiskolából érkeztek, amelynek igazgatóhelyettese, Száll István a helyszínen arról is beszélt, hogy az esemény kiváló alkalom arra, hogy felhívják a figyelmet intézményük mostoha helyzetére."Több mint 1200 gyermek jár az iskolába, többségük hiperaktív, diszlexiás. Teljesen szét vagyunk szórva a városban, szeretnénk, ha az önkormányzat rendelkezésünkre bocsátana egy épületegyüttest, amelyben hatékonyabb lenne az oktatás" - mondta a pedagógus.
Nick Árpád múlt pénteken kapta a felkérést, vasárnap pedig a "kulisszák mögött" gyakorolt, és mivel sikerült megmozdítania a 70 tonnás járművet, belevágott a kísérletbe. "Spontán rekordról volt szó, legtöbbször hónapokig készülök egy-egy feladatra. Mégis örömmel fogadtam a felkérést, elhúzták előttem a mézesmadzagot. Az embernek egy idő után már olyan ereje van, hogy akkor is tud teljesíteni, ha álmából ébresztik fel" - mondta.
Az 54 éves sportember azt is elárulta, hogy már nem készül további rekordokra, elfáradt, de meghívásokat még elfogad. Nick Árpád végül több mint öt méterre húzta el jórészt fogaival a 2040-es számú Combinót. A Gyermekház iskola száz diákjának is sikerült megmozdítania - a villamosvezető segítségével - a világ leghosszabb villamosát.
Az eseményen jelen volt Sebestyén István, a magyarországi rekordok regisztrátora is, aki bejelentette: Nick Árpád minden valószínűség szerint világrekordot állított fel.
A BKV szerint a Siemens Zrt.-vel kötött megállapodás értelmében az egyik megoldás az lesz, hogy a tesztjárművön a nyitható ablakok felületét kétszeresére növelik, a másik elképzelés szerint a meglévő szellőzőrendszert alakítják át, ennek köszönhetően a belső párás levegő helyére "friss, külső levegő áramlik" majd, a harmadik változatnál pedig a villamos középső kocsiszekrénye fölé légkondicionáló kerül, így a jármű közepére fújt hideg levegő keveredik majd az oldalsó szekrények melegebb levegőjével. Ezen kívül mindhárom átalakított villamoson a vezetőfülkékben lévő légkondicionálók az utastér legmelegebb pontjait fogják hűteni. A cég korábban közölte, hogy a három megoldás közül a legoptimálisabbat később mind a negyven Combinón alkalmazni fogják, a tesztelésre átalakított villamosok június elején készülnek el. A szerdai tájékoztatás szerint ha azt a megoldást választják, hogy a vezetőfülke hűtésére alkalmas klímaberendezés segítségével az első peronra engedik a hideg levegőt, ez akár már idén nyáron megvalósítható az összes Combinón. Fodor Zsanett sajtóreferens szerint, ha nagy teljesítményű hűtőberendezést szerelnének az összes villamosra, akkor ezek a munkák csak 2008 májusára tervezhetők, bár az átalakítások költségeit, azok fedezetét még tisztázni kell.
(MTI)