30 perc Budapest
A magyar főváros fél órás programban szerepelt az egyik legnézettebb svéd kereskedelmi csatorna, a Kanal 5 műsorában, amelynek fő célcsoportja a 20-45 éves korosztály. Az esti fő műsoridős program egy utazási magazin és egy valóságshow keveréke. A sorozat tíz városba kalauzolja a nézőt, elsőként Budapestre.
A műsorvezető-útitársak közül az egyik egy magyar származású svéd hölgy, a másik egy idősebb svéd/bosnyák származású híresség, akiket rabul ejt a főváros varázsa.
A Magyar Turizmus Zrt. stockholmi képviselete és a Zrt. marketingesei szervezték és támogatták a forgatást, amelynek olyan programpontjai és helyszínei voltak, mint séta a Várnegyedben, bevásárlás a Westend City Centerben, a bolhapiacon és a Nagycsarnokban, látogatás a Szóda nevű vendéglátóhelyen, az A 38 hajón, fürdés a Rudasban, pezsgőzés a Törley pincészetben, este az Operaházban.
A program üzenete - amint azt az egyik turisztikai szaklap kiemeli -, hogy Budapest minden korosztály és igény számára elérhető árakon kínál változatos programokat.
A műsort első alkalommal 350 ezren látták, de május 25-én még megismétlik.
(MTI)