Nyereségesen eladó a Hollóházi Porcelán
Úgy tűnik, az értékesítésre ezúttal nagyobb esély van, mint a korábbi alkalmakkor. A 2005 novemberében elindított reorganizációs program nyomán ugyanis "sikerült visszarántani a társaságot a szakadék széléről" - mondta lapunknak Pálfi József, a cég vezérigazgatója. A vállalat öt veszteséges év után tavaly újra eredményes esztendőt zárt: egymilliárd forintos árbevétel mellett szerény, 12 millió forintos adózás előtti profitot produkált. Ez több öszszetevővel magyarázható. Egyrészt az emelkedő energiaárak ellenére jelentékeny energiamegtakarítást értek el. Emellett a dolgozók számát a másfél évvel ezelőtti 380 főről 260-ra mérsékelték. Harmadsorban pedig a valamivel több mint 500 milliós készletállományt 150 millió forinttal csökkentették.
A legnagyobb gondot így ma már az évek során felhalmozott közel félmilliárdos adósságállomány jelenti. Ez tavaly csaknem 100 millió forinttal zsugorodott. Az év eddig jól alakult, a tervezettnél nagyobb az árbevétel, de problémát jelent, hogy a belföldi eladások, amelyek a teljes forgalom csaknem 90 százalékát adják, 25-30 százalékkal csökkentek, és a forgalombővülés csupán a Scandinavian Airlines (SAS) légitársaság egy nagy megrendelésének köszönhető.
Oravecz Péter, az ÁPV Zrt. szóvivője szerint a cég iránt komoly az érdeklődés magyar és külföldi befektetők körében. A privatizációs szervezet ajánlatot kért a pályázaton kívül jelentkező érdeklődőktől, ám egyik sem felelt meg az elvárásainak. Ezek után döntöttek a tárgyalásos eljárás meghirdetéséről.