Amerikai elismerés Herendnek
Tavaly a herendi porcelán volt a legkedveltebb porcelánmárka az Egyesült Államok piacain - közölte a herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója csütörtökön.
A herendi termékeket elismerő megállapítást az amerikai piacokat elemző intézet, a Luxury Institute tette közzé, egy tavalyi felmérésére alapozva - hangsúlyozta Simon Attila. A vezérigazgató közlése szerint a Luxury Brand Status Index alapján Herend nagy előnnyel vezet az amerikai piacokon olyan világhírű vetélytársakkal szemben, mint a Cartier, a Tiffany, a Rosenthal, Meissen és Givenchy.
Simon Attila közlése szerint a megkérdezett amerikaiak 29 világhírű porcelánmárkát rangsoroltak a minőség, az egyediség, az exkluzivitás és az ár alapján, s a herendi nem csak összességében, hanem az egyedi követelmények tekintetében is első lett.
A vezérigazgató elmondta, hogy a herendi porcelán vásárlói az Egyesült Államokban is a vagyonosabb emberek közül kerülnek ki. Ismertetése szerint az amerikaiak a herendi termékek közül elsősorban a dísztárgyakat - például a gazdagon díszített, nagyméretű és drága vázákat -, s a figurális porcelánokat kedvelik, de keresettek a teás- és kávés készletek, valamint az étkészletek is.
A herendi cég évente mintegy 5-6 millió dollárnyi árbevételt ér el az amerikai piacon - mondta a vezérigazgató. Hozzátette: 2006-ban a manufaktúra árbevétele meghaladta az 5,5 milliárd forintot, s ennek 75-80 százaléka exportból származott.
(MTI)