Vágó: István
Kitalálta, felvette, megvágta, és a saját zenéjét keverte alá. Így készítette teljesen s. k. Márta István, az Új Színház igazgatója a színházát ajánló, 32 másodperces reklámfilmet. Az ötlet adta magát, hisz mint meséli, másfél éve mindent felvesz a telefonjával: színházi folyosórészletet, társalgót, próbákat vagy éppen a tavalyi, kapolcsi árvizet. Ez utóbbi anyaggal helyben be is nevezhetett volna saját szervezésű, a Művészetek Völgyében rendezett mobilfesztiváljára, ahol először anyakönyvezte Magyarországon ezt a műfajt.
- A pillanatnyiság tökéletes kiaknázása - foglalja össze a mobilfilm sajátságos filozófiáját az igazgató, aki egyébként rangos szakmabelieket nyert már meg az ügynek, például Jancsó Miklóst vagy Sándor Pált is.
Azt nem állítja, hogy a telefonnal készített mozgókép minősége jelenleg felvenné a versenyt a hagyományos kamerákéval, de ezért kárpótol a sajátos hangulat. És az sem elhanyagolható körülmény, hogy míg egy hasonló hosszúságú, "rendes" reklámfilm úgy négyszázezer forintba kerül, a mobilszpot egy fillérbe se. Persze ehhez nemcsak saját szerzésű zeneszám, hanem saját társulat is kell - Bánsági Ildikóval, Gáspár Sándorral, Eperjes Károllyal -, amely az elképzelt jelenetet eljátssza.
A 32 másodperc tartalma egyelőre titok. Az igazgató addig a színház honlapját és a korábbi próbákon készült werkfilmeket ajánlja a kíváncsiak figyelmébe. Elöljáróban még annyit mond, a mozikban senki ne számítson kosztümös nagyjátékfilmre. Bár hozzáteszi, arra sem kell sokáig várni. Már tárgyal róla.