Tarolt a Combino

Első lett a Combino villamost népszerűsítő magyar reklámfilm Párizsban. A világ leghosszabb villamosa című alkotás 25 külföldi filmet utasított maga mögé. A külföldi siker talán a hazaiakkal is feledteti lassan a "sárga hernyók" körüli, nem is olyan régi sorozatos botrányokat. Ehhez persze az is hozzájárul, hogy jó ideje csend van a Siemens villamosok körül, a hír mostanában csak annyi, hogy minden külöünösebb zűr nélkül üzemelnek. Ennél töbet nem is várunk aegy villamostól.

“A világ leghosszabb villamosa” című alkotás első díjat nyert a reklámfilmek kategóriában a Cinerail Nemzetközi Filmfesztiválon Párizsban - adta hírül a BKV.

A Combinot népszerűsítő magyar film 25 alkotást előzött meg, s az első magyar nyertes lett a fesztivál történetében. "A világ leghosszabb villamosa" a BKV Zrt. és a Well Reklámügynökség közös munkája, amelyet Gergely Zoltán rendezett.

Az oklevelet Gilles Alligner, a Cinerail Association elnöke adta át tegnap Vitéz Ágnesnek, a BKV Zrt. marketing főosztályvezetőjének.

Az idén tizenötödik alkalommal megrendezett fesztivál alaptémája a kezdetek óta a közlekedés, a 2007-ben bemutatott 97 mű (rövidfilm, dokumentumfilm, reklámfilm, referencia film) is a metróhoz, vasúthoz, villamoshoz kapcsolódik.

A reklámfilmet megtekinthetik a www.bkv.hu oldalon, a világ leghosszabb villamosával pedig nap, mint nap utazhatnak a Nagykörúton. Újabban már zökkenők nélkül, az emlékezetes műszaki hibasorozat már a múlté. Úgy tudjuk, néhány héten belül az utolsó 54 méter hosszú sárga hernyó is kigurul a Siemens bécsi szerelőműhelyéből és megkezdi a próbafutást, azt követően pedig a legalább 30 évre tervezett folyamatos szolgálatot.

Az emlékezetes felsővezeték-szakadások, s jó néhány műszaki gonddal tartkított nehéz kezdés után a fővárosiak többsége megszokta, talán még meg is szerette az egylégterű szerelvényeket. Kritikusok persze mindig vannak. Ők azok, akiket komolyan bosszant az utastér helyenkénti szűk kialakítása, a nyári hőguta miatt a légkondi nélküli üzemmód és az is, hogy - mondják - az ajtók távol vannak egymástól, s ez különösen tömegben nehezíti a leszállást.

Az utasok többsége azonban nem hőzöng, nem rongálja, nem rondítja össze az új kocsikat. Egyszerűen csak örül, hogy kulturált környezetben utazik.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.