Elindult a 90.9 jazzy
- Nem üzleti vállalkozásként indítunk dzsesszrádiót, hanem a dzsessz iránti elkötelezettségből - mondta a bemutató sajtótájékoztatón Suri Imre tulajdonos. - Természetesen szeretnénk, ha idővel a százmillió forintos beruházás nullszaldóssá válna, de nem ez a fő cél.
A zenei kínálatról szólva Suri Imre elmondta: zenéket játszanak a dzsessz érintésével. Vagyis nemcsak a szigorúan vett dzsesszt, hanem annak minden műfaját, sőt olyan "határeseteket" is, mint a soul, a lounge vagy az R&B. Pillanatnyilag 800 dal szerepel játszási listájukon (ez nagyjából a duplája-háromszorosa a kereskedelmi rádiókénak), amelyet folyamatosan bővíteni szeretnének. Különösen magyar előadók zeneszámaival, ezért keresik például fiatal, kezdő zenekarok felvételeit is.
Célközönségük a nyitott gondolkodású, művelt fiatalok és fiatalos idősebbek közül kerül ki. Több külföldi és egy hazai felmérés szerint a dzsesszkedvelők több mint nyolcvan százaléka felsőfokú végzettségű, vezető beosztású, magas keresetű. A tulajdonosok erre alapozzák, hogy idővel a rádió a minimális reklámidő (óránként maximum hat darab reklám a megengedett hatpercnyi helyett) ellenére is képes lesz eltartani magát, hiszen pillanatnyilag nincs más, a felső tízezernek szóló rádió.
A műsorstruktúrát is potenciális hallgatóik, vagyis a vezetők, vállalkozók napirendjéhez igazítják: reggelente híreket, információkat adnak, 9-től 5-ig zene szól időről időre rövid információkkal, este pedig tematikus műsorok (menedzser-, női, férfi-, kulturális magazin, dzsesszműsorok) következnek.
A tulajdonosok úgy vélik, hogy bár léteznek internetes dzsesszrádiók, ezek nem jelentenek számukra konkurenciát, mert nem adnak helyi, budapesti információkat, híreket, ráadásul a 90.9 jazzy hangsúlyosan kíván foglalkozni a magyar dzsesszélettel. Azt remélik, hogy a bemutatkozási lehetőséget adó rádió megjelenése felélénkíti a hazai dzsesszművészek alkotókedvét, sőt akár új formációk is alakulhatnak.