Megtalálták a lezuhant indonéziai repülőgép egyik darabját a tengerben
Éppen ezért, mint azt Eddy Suyanto, az indonéz mentőszolgálatok főnöke közölte, a kutatást ettől kezdve a tengerre koncentrálják.
A farok darabján kívül helyi lakosok, illetve a rendőrség és a mentőszolgálat tagjai a szárny szilánkjaira, illetve az utastér berendezésének egy-egy darabjaira (mentőmellényre, tálcákra, az ülések hátára szerelt asztalkákra, légiutas-kísérők üléseire) bukkantak a Sulawesi szigetének nyugati partján fekvő Parepare város környéki partokon és a tengerben.
A mentési munkálatok vezetője újságíróknak elmondta, hogy a csütörtök hajnalban megtalált roncsdarabot a gépet üzemeltető Adam Air légitársaság azonosította, azt azonban még nem tudták megállapítani, hogy a farokdarab mikor szakadt le a gép testéről. Eddy Suyanto szerint a légi jármű kis darabokra hullott szét, de azt még nem tudni, hogy ez a tengerbe zuhanás előtt vagy után következett be. A légi közlekedés egy indonéz műszaki szakértője nem tartja valószínűnek, hogy a gép a levegőben robbant volna fel, mert ebben az esetben a darabjai nagyobb területen szóródtak volna szét, és a mentőszolgálatok korábban rábukkantak volna a roncsokra.
A várakozástól és a bizonytalanságtól kimerült hozzátartozók megkönnyebbültek, hogy végre biztos hírt kaptak a szerencsétlenül járt repülőgép sorsáról. A kutatás első tíz napja ugyanis teljesen eredménytelennek bizonyult, ráadásul a mentőszolgálatok egy alkalommal - tévesen - túlélőkről számoltak be.
A Boeing 737-400 típusú gép Jáva szigetéről indult Sulawesi felé újév napján, és 750 kilométerre az úti céljától vészjelzéseket adott le, majd eltűnt a radarképernyőkről. A fedélzeten 96 utas: 85 felnőtt és 11 gyermek, valamint hatfős személyzet tartózkodott. Az indonéz hatóságok külföldi segítséget is kértek az eltűnt repülőgép felkutatásához, amelyben részt vett egyebek közt a Mary Sears amerikai oceanográfiai kutatóhajó.
Eddy Suyanto közölte: túlélőket nem találtak, ugyanakkor a partra vitték egy nő holttestét, akiről egyelőre nem tudták megállapítani, hogy a gép utasa volt-e.
(MTI)