Abramovics: Ez a Malév utolsó esélye
- Ez az utolsó lehetőség megmenteni a Malévet, holnap már késő lesz - nyilatkozta lapunknak Borisz Abramovics, a magyar légitársaság megvásárlására pályázó AirBridge Zrt. résztulajdonosa.
Az üzletember - aki csak névrokona a Chelsea Londonban élő orosz tulajdonosának - Budapesten tárgyal a privatizációs szervezet képviselőivel, és mint fogalmazott, bízik a megegyezésben. Abramovics töretlenül optimista, noha eddig csak kosarat kapott Magyarországon, Oroszországban azonban, úgy tűnik, sikerül tető alá hoznia az AiRUnion megalapításáról szóló elképzelést. Ezzel az Aeroflot után a második legnagyobb, többségében magántulajdonú légitársasága jöhet létre, melynek irányító pakettje Borisz Abramovics kezében lesz majd.
Az üzletember kijelentette: a Malév tervei szerint önálló cég maradna, bár műszaki és személyzeti integrációra, illetve az útvonalak harmonizálására szükség lesz. Kérdésünkre, hogy a műszaki integráció a Malév flottájának átcsoportosítását jelenti-e, azt felelte: inkább a karbantartás integrációjára gondolt. Az AiRUnionnak jövő májusra 30 Boeing repülőgépe lesz, melyek szervizelését a Malév leányvállalatánál végeznék el. - Piacot és utasokat hozunk a Malévnek Oroszországból, az AiRUnion számára pedig a Malév európai járathálózata jelent komoly értéket - közölte Abramovics.
Felvetésünkre, hogy tulajdonszerzése miatt nem hiúsulhat-e meg a Malév jövő tavaszra tervezett csatlakozása a Oneworld légi szövetséghez, azt mondta, ezt kizártnak tartja. Már csak azért is, mert ezt a lépést épp ő javasolta annak idején Gönci Jánosnak, a Malév vezérigazgatójának. - Ha mi leszünk a tulajdonosok, a Malév belép a Oneworldbe - szögezte le Abramovics.
Mint arról a múlt héten beszámoltunk, a privatizációs szervezet igazgatósága csütörtökön döntött arról, hogy három pályázóval, a litván LAL Investiciju Valdymas-szal, az ír-magyar befektetői csoportot képviselő Ofer Havával és az AirBridge Zrt.-vel kezdi meg a kétoldalú tárgyalásokat a Malév megvásárlásáról.
A Magyar Hírlap korábbi értesülése szerint az AirBridge 160, az ír-magyar csapat 150, a litván konzorcium pedig 120 millió euró értékű ajánlatot tett le előzőleg az ÁPV asztalára.