Portréfotók gyorshajtókról
Óberling József ezredes, az autópálya-rendőrség nemrég kinevezett parancsnoka a Népszabadságnak elmondta: a Tatabánya közelébe telepített sebességmérő egyetlen nap alatt 400 olyan autót fotózott le, amely 160-nál is gyorsabban hajtott egy olyan szakaszon, ahol a megengedett sebesség óránként 130 kilométer volt. Az M1-M7-es sztrádák budaörsi közös szakaszán 24 óra alatt 1200 autós lépte túl a 130-as sebességhatárt, noha az adott útszakaszon legfeljebb 100-zal hajthattak volna.
A rendőrség már megkezdte az automata sebességmérők adatainak értékelését. A most bemért autósok azonban (ha tudják, hogy milyen jogi csűrcsavarral kerülhetik el a felelősségre vonást) még megúszhatják. Szombattól azonban az M1-es valamennyi sebességmérőjén megfordítják a kamerákat (az sem zárható ki, hogy áthelyezik a berendezéseket), így azok szemből fotózzák majd a sofőröket.
Mint arról korábban beszámoltunk, nemrégiben két speciális sebességmérőt állítottak fel az M1-es autópálya elválasztó sávjában. (Négy mérőhelyet alakítottak ki, de csak kettőben van sebességmérő; hogy melyikben, az akár naponta változhat és csak az autópálya-rendőrség tudhatja.) Ezek a készülékek a velük szembe haladó autók vezetőiről már azonosításra alkalmas minőségű felvételeket készítenek, így a jövőben nem lehet vita tárgya, hogy a szabálysértés elkövetése idején ki vezette az autót.
Óberling József a Népszabadságnak elmondta: az új mérőrendszer iránt már érdeklődtek az M5-ös koncessziós autópálya üzemeltetői, és - mint azt az Állami Autópálya-kezelő Zrt. vezetői nemrég a rendőrséggel közös sajtótájékoztatójukon elmondták - a nem túl távoli jövőben hasonló rendszereket telepítenek az M7-es és az M3-as sztrádán is.