Remények és valóság

Az elmúlt hetekben az EMI Zeneműkiadóval folytatott nyilvános és viharos szóváltásnak köszönhetően nem várt óriási publicitást kapott a közel két éve Londonba költözött Rémember zenekar.

A fiúk nyílt levele segélykiáltásnak tűnhetett, de a kifogásolt jelenségekre azóta sem érkezett pozitív válasz. Kevés szó esett eddig arról, mit értek el a szigetországban szerencsét próbáló fiúk.

Az együttesből lényegében egyedül állva maradt Szabó fivérekkel, Áronnal és "Geiger" Gergellyel folytatott beszélgetésből kiderült, hogy a négytagú csapat nem a "semmiből" érkezett az észak-londoni Hendonba, ahol, hazai megtakarításaiból, egy kis házat bérel. Fennállásának immár tíz éve alatt Európa több országában és számos fesztiválon lépett fel, négy számával is beverekedte magát a Music TV alternatív műsoraiba. Ezek közül a Pigriff című klip bekerült az MTV Best Of válogatásába és az NME slágerlistájára is. A számok, mint általában az "MTV-generációé", angolul szólnak, és úgy érezték, nincs olyan ok, amely miatt ez a kultúr- vagy piaci termék ne állná meg a helyét a nemzetközi versenyben.

Áron alapvetően elégedett a két év hozadékával, mivel sikerült komoly koncertjelenlétet elérniük. Az első év ötven fellépése még odahaza is komoly teljesítménynek számítana. Mégis frusztráltak, mert nem kapták meg a szükséges támogatást azoktól a tényezőktől, melyeknek ez, érzésük szerint, feladatuk lett volna. Sérelmezik például, hogy a nehezen kibogozható rendszer következtében nem jutnak hozzá az őket megillető külföldi jogdíjakhoz. A Rémember jövőjét fenyegeti, hogy az EMI birodalom zeneműkiadó ágazata, az alkotó duóval, az Áronnal és Geigerrel fennálló szerződés ellenére nem tette meg az elvárható erőfeszítéseket az együttes szerzői jogi bevételeinek növelésére. A fiúk úgy érezték, ha a szakmában széles körben elismert tehetségük mellett még "ügyesek és szorgalmasak" is lesznek, az EMI is eleget tesz a kötelességeinek - ebben azonban csalódniuk kellett. Az új környezetben, a hihetetlen versenyben, magukra utalva nagyszerű eredménynek számít, hogy több felkapott helyszínen léphettek fel, például a bohém Camden kerületben található legendás KOKO klubban, melynek jellegét jobban kifejezi korábbi elnevezése, Camden Palace. A Rémember az újabban sajnos leginkább frontembere, Pete Doherty kirívó magatársáról elhíresült Babyshambles előzenekaraként is megmutathatta magát. Az emlékezetes élmények sorába tartozik, hogy játszhattak a Barfly és az Underworld klubban, a BBC World Service karácsonyi partiján és részt vehettek a northamptoni Balloon fesztiválon is. A sikerek azonban nem biztosítanak megélhetést számukra.

A fellépések folytatódnak, és a Szabó fivérek új szerzeményeken is dolgoznak, de munkájukat nehezíti, hogy a bizonytalanságok miatt basszusgitárosuk, Fischer Máté visszatért Budapestre, és folytatja egyetemi tanulmányait, míg énekesük, Fibula a hét nagy részében tanult szakmájában tevékenykedik - azaz fogász. A kihívások és csalódások ellenére a fiúk szerint bőven megérte összecsomagolni a hamubansült pogácsát, és útra kelni, mert a magyarországi zeneipar elől teljességgel elzárt információkhoz és know-how-hoz jutottak, melyek nélkülözhetetlenek lesznek minden, az Európai Unióban érvényesülni kívánó zenész számára.

Az elsõ évben ötven koncertet adtak
Az elsõ évben ötven koncertet adtak
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.