Los Angelesben mutatták be az új győri Audi sportkocsit

A Győrött szerelt új Audi TT Roadster világpremierjét tartották nagy érdeklődés mellett szerdán a Los Angeles-i motorshow-n.

A bemutatóval egyidejűleg megkezdődött a nyitott tetejű sportautó új generációjának sorozatgyártása az Audi Hungaria Motor Kft.-nél. Az Audi TT Roadster gyorsabb, sportosabb, nagyobb és 100 kilogrammal könnyebb elődjénél - ismertette az új gépkocsi fő jellemvonásait Ralph Weyler, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért felelős tagja a világpremieren.

A sportautót két változatban gyártják, az egyik 3,2 literes, 250 lóerős, 6 hengeres turbómotorral készül, négykerék-meghajtású. A másikba 2 literes, 200 lóerős, négyhengeres turbómotort szerelnek. Mindkét változat fokozatmentes, automataváltóval rendelkezik és 120 kilométeres óránkénti sebesség elérésekor mindkettőnél elektromosan kihajtható légterelő - hátsó spoiler - gondoskodik automatikusan az ideális úttartásról.

A 3,2 literes TT Roadster 5,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, és könnyűszerrel eléri a 250 kilométeres óránkénti sebességhatárt. Az elődjénél hosszabb, szélesebb és valamivel magasabb TT Roadster karosszériája acél és alumínium ötvözetéből készül, ezáltal jobb a súlyelosztása és fokozottan stabil az útfekvése.

Gyártásához több mint 20 millió eurós - közel 6 milliárd forintos - beruházást valósított meg a cég. Az új modell gyártási idejét a folyamatok optimalizálása révén 25 százalékkal csökkentették. Egy-egy autót kevesebb mint 10 óra alatt szerelnek készre. A járműgyártás területén a következő hetekben a tervek szerint három műszakra állnak át Győrött. A gyártókapacitás három műszaknál naponta 270 kocsit tesz ki, ha a piac úgy kívánja, akkor évente akár 70 ezer autót is képesek gyártani Győrött. Összehasonlításul: az első generációs TT-kből a piaci kereslet csúcsán 55 ezret gyártottak évente.

Az idén mintegy 20 ezer új Audi TT Coupé és Roadster gördül le a gyártósorról. A TT legnagyobb piaca az Nagy-Britannia, továbbá Németország, az Egyesült Államok, Japán, Franciaország és Magyarország. Magyarországon az idén 30-at, jövőre a tervek szerint 40-et értékesítenek a TT két típusából.  

A győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft. az Audi AG 100 százalékos tulajdonú leányvállalata és a Volkswagen konszern egyik központi motorbeszállítója. A győri Audi évek óta Magyarország egyik legnagyobb exportőre és az ország egyik legnagyobb árbevételt elérő vállalata.

Lőre Péter, a győri Audi kommunikációs vezetője a motorshow helyszínén az MTI érdeklődésére elmondta: a győri vállalat az idén növekedéssel számol, a tavalyihoz képest mind az árbevétel, mind a nyereség vonatkozásában. Tavaly a győri Audi árbevétele 4,2 milliárd euró volt, az eredmény pedig elérte a 320 millió eurót.

Ralph Weyler a világpremieren bejelentette: jövőre bemutatják az Audi Q5-ös kisterepjárót, a A5-ös Coupét és az új A4-est. Az idén egyébként az Audi 900 ezer kocsi értékesítésével számol, ez 7 százalékos növekedést jelent az előző évi eladásokhoz viszonyítva.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.