Az egyiknek sikerült, a másiknak nem

Egy helyett két Combino vált mozgásképtelenné a napokban a Margit körúton. Ez csak mostanra, a BKV vizsgálatból derült ki pontosan. A járműveket egy felsővezeték-hiba miatt egyáramszedős üzemmódra kényszerítették, a szokatlanm helyzetet azonban az érzékeny villamosok nem bírták. Mindkettő áramszedője megsérült, ezért remízbe kellett küldeni őket. Az egyik lábon ment, a másikat azonban vontatni kellett. Kiderült: erre a helyzetre a gyártó cég szakembereit sem készítették fel.

Két Combino sérült meg a napokban a Margit körúti felsővezeték hiba miatt, de csak az egyiket kellett bevontatni, a másik lábon ment a remízbe -  derül ki a BKV közleményéből. A vezetéket egy Ganz ipari csuklós áramszedője rongálta meg a körúton. A lerobbant régi villamos mögött feltorlódott két Combino is, amelyeket később egy áramszedővel akarták átvezetni a hibás szakasz alatt.

Ez egyébként jól bevált hazai gyakorlat: a hibához közelebbi első áramszedőt lehúzzák, s csak akkor engedik vissza - a másikat viszont le -, amikor áthaladt a kritikus pont alatt. A váltott áramszedős technikával gyakorlatilag úgy át lehet húzni a szerelvényt, hogy nem érintkezik a vezeték hibás szakaszával. Legalábbis a régi villamosokat. Az újak azonban nem bírták a gyűrődést, első áramszedőik "csúszószén törést szenvedtek", s átmenetileg mozgásképtelenné váltak. Bár a helyszínre érkezett Siemens szerelők újra tudták indítani, úgy döntöttek, remízbe kell vinni a sárga hernyókat. Visszafordították őket, a Blaha Lujza tér irányába, hogy onnan a Népszínház utcába befordulva eljussanak a kocsiszínbe velük.

A szerelvények azonban a sérülés miatt csak egy áramszedővel gurultak egészen a Blaháig. Ot az egyik be tudott kanyarodni, a másik azonban "lefagyott" a kanyarban, ezért be kellett vontatni. Az egész mutatvány - a Margit körúti vezetékhibától a vontatásig - összesen 95 percig akadályozta a közlekedést, ez idő alatt buszok szállították az utasokat.

A helyzet annyira kusza volt, hogy aznap délután maga a BKV is egymásnak ellentmondó információkat közölt. A Siemens tegnap kiadott közleményében pedig csak arról a szerelvényről írt, amelyiket vontatni kellett. A részletek a BKV mostanra kivizsgálta, s ebből nemcsak az derül ki, hogy két villamos esett a helyzet áldozatául, hanem az is, hogy az egyáramszedős üzemmódban a Combinók kapcsán a helyszínre érkező Siemens mérnököknek sem volt gyakorlati tapasztalatuk.

A Combinók ismét üzemelnek a nagykörúti forgalomban.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.