Fénycsóvát húzott a lefagyott Combino

Lefagyott egy Combinó a Nagykörúton. A Siemens szerelői újraélesztették, mégis remízbe kellett vontatni. A hiba okát mindenki másként magyarázza.


Nem újabb műszaki hiba, hanem egy, a Combino villamos számára „kezelhetetlen” helyzet miatt fagyott le szerda este átmenetileg az egyik szerelvény – állítja a gyártó cég közleményben. Ez azonban csak tegnap délután derült ki világosan, az eset napján ugyanis ellentmondó információk jelentek meg. A BKV ugyanis több közleményben is leszögezte: az egyik Ganz csuklós áramszedője okozott némi műszaki zavart, s ez tartotta fel a Margit körúton, a Moszkva tér irányába haladó új villamost is.

Szemtanúk azonban látták, amint a Siemens szerelvény fénycsóvát húz maga után, ezt később a BKV fődiszpécseri szolgálata is megerősítette: „a villamos felső vezetéke szikrázott, a szakemberek…. vizsgálják”. A szerelvényről leszállították az utasokat.

Később ezt cáfolták, s közleményben visszatértek az eredeti változathoz, vagyis a csuklós okozta hibához. Aztán az is kiderült, hogy egy Combinót remízbe kellett vontatni, mert nem tudott bekanyarodni a Blaha Lujza térről a Népszínház utcába. Teljes információs káosz volt, egészen tegnap délutánig, amikor is a Siemens közleményéből kiderült, hogy az egyik sárga hernyó olyan helyzetbe került, amit nem tudott „értelmezni”, ezért letiltott az automatikája. Igaz volt azonban az áramszedős eset is a csuklóssal, és a Combino leállása is. Azon a helyen ugyanis, ahol a csuklós lerobbant, meghibásodott a felső vezeték, s ezen a szakaszon egy – pontosabban váltott – áramszedővel akarták átvezetni az új szerelvényt.

Ez egy máskor és más villamossal jól bevált eljárás, ám a német szerelvé ilyen helyzetben a hazai gyakorlattól eltérően viselkednek. Egyszerűen lebénult a szerelvény, s csak a Siemens szerelői tudtak életet lehelni a számítógép vezérelte járműbe - átmenetileg. Az azonban már a helyszínen kiderült, hogy nem folytathatja az útját, ezért visszafordították a Blaha Lujza tér felé, hogy onnan a Népszínház utcán át eljusson a remízbe. A kanyart azonban már egy áramszedővel nem tudta bevenni, újra lefagyott, s be kellett vontatni.

Később kiderült, a Margit körúti felső vezeték sérült szakasza megrongálta az áramszedőjét. A szerelvényt tegnap délutánra megjavították. A gyártó indoklása szerint, a villamost szerdán este az átmenetileg egy áramszedős üzemmódban a „szükséges rutin hiánya miatt nem sikerült újra elindítani.”

A BKV egyszerűen el akarta titkolni az esetet, hogy ne derüljön ki, nem készítették fel minden lehetőségre az új szerelvényeket – nyilatkozta Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Ráadásul – mondta a civil szakértő – nem egy, hanem két villamos romlott el azon a bizonyos estén. Az sem igaz – mondta –, hogy a hiba alig okozott fennakadást a közlekedésben, hiszen összesen több mint másfél óráig nem jártak a 4-es, 6-os villamosok. Vitézy emlékeztetett: a főpolgármester legutóbb azt mondta, ha még egyszer lerobban valamelyik Combino, visszaküldi a gyártónak.

A Városházán azonban ezúttal nem gondolkoznak a visszaküldésen, az új villamos ugyanis most nem romlott el, csupán a körülményeknek esett áldozatul. Az esetet a BKV-nál vizsgálják, a részleteket holnapra ígérik.

Combino kanyarban
Combino kanyarban
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.