Új utakon

Az árharc mellett a biztosítók újabb közvetítési csatornákat keresnek: már két áruházlánc is beszállt a biztosítások értékesítésébe, de van, aki a szakszervezetek vagy a benzinkutak felé nyit.

A sajtóban rendre előkerülő állítást, hogy a kötelező gépjármű-biztosításon igen kicsi a haszon, amit a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai is alátámasztanak, így 2005-ben a tizenként biztosító és egyesület által 122,7 milliárd díjbevételből 97,5 milliárd forintot fizettek ki kárráfordításokra, ami meglehetősen vékony bevételt jelent. Dacára ennek, az új szereplők belépésével a legélesebb verseny éppen a gfb-biztosítások területén alakult ki. A konkurenciaharc egyik új fejleménye, hogy a Groupama biztosító szolgáltatásait a 2005 óta zajló "teszt üzemmód" után hét Cora áruházban is igénybe lehet már venni. A két - egyébként francia hátterű cég - együttműködése a közösen vállalt értékeken túl az áruház részéről a kínálatbővítés, míg a Groupama részéről a tesztidőszak biztató eredményei is indokolták: a cég tájékoztatása szerint a tesztidőszak alatt a cég casco-értékesítésének 15 százaléka a hipermarketben történt. A Groupama tervei szerint a Corában egy év alatt félmilliárd körüli díjbevételt tudnak majd kötni.

A Tesco és a Generali taktikusan a kötelezőváltás előtti hétre időzítette a bejelentését, miszerint 53 áruházban jelennek meg biztosítási szolgáltatással. A két cég közös sajtótájékoztatóján elhangzott: a kötelezőváltási időszakban a Tesco- Generali-biztosítás piaci részesedése elérheti az újrakötött felelősségbiztosítások tíz százalékát is - a remények szerint. Mindkét esetben fokozottan igaz, hogy az áruházakba járó vásárlók tetemes hányada gépjárművel érkezik, továbbá jellemzően a hétvégi családi nagybevásárlások fő célpontjai, így körükben nemcsak a visszafogott üzleti eredményeket produkáló casco, de jóval jövedelmezőbb lakás- és életbiztosítások is jól értékesíthetők.

A piac új szereplője, a Signal a szakszervezetekkel és a takarékszövetkezeteknél meglévő kapcsolataira építi a kötelező gépjármű-bizosítási ügyfélkörét. A leginkább fejlődő értékesítési csatorna azonban az internet. Az átlagfogyasztó számára szinte áttekinthetetlen díjtáblázatok is magyarázatul szolgálnak az online-alkuszok szerepének rohamos erősödésére. A piacon jelenleg a piacvezető netrisk.hu és a fő konkurens, biztositas.hu mellett nagyjából tizenöt internetes biztosításközvetítő tevékenykedik. Most már a Népszabadság honlapján, a nol.hu-n is elérhető ilyen díjkalkuláló és -összehasonlító szolgáltatás.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.