Marad a villamos a felújított Szabadság hídon
A beruházásnak egyebek mellett az az egyik fő célja - derül ki Vajda Pál, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes előterjesztéséből -, hogy a hídon a villamosforgalom hosszú távon biztonságosan fenntartható legyen.
Budapest legrövidebb - 334 méter hosszú - hídját 2007 januárjában zárják le, az átkelőt a 4-es metró Fővám téri megállójához kapcsolódó építkezésekkel együtt újítják fel. A rekonstrukció másfél évig tart majd, és csaknem ötmilliárd forintba kerül.
A Szabadság híd 1896-ban épült, 1946-ban építették újra. A pályaszerkezetet utoljára 1980-ban újították fel. Öt évre rá megerősítették a járdát, kicserélték a közúti pálya kopórétegét. 1998-ban elkészült a híd alsó acélszerkezeteinek korrózióvédelme.
A felújítást végző kivitelezőt a főváros nyílt közbeszerzési eljáráson választja ki, miután a Fővárosi Közgyűlés a jövő héten jóváhagyja a beruházást. A rekonstrukció révén a burkolathoz a következő tíz, a vasbeton és acélszerkezetekhez pedig húsz évig nem kell majd hozzányúlni.
A Szabadság hídon kívül még öt dunai átkelő érett meg a rekonstrukcióra, ezek felújításának teljes költsége becslések szerint 16-17 milliárd forintra is rúghat. A legsürgetőbb a Margit híd - nagyjából hatmilliárd forintba kerülő - újjáépítése volna, de arra csak akkor kerülhet sor, ha előbb (várhatóan 2008 nyarán) elkészül az M0-ás északi hídja.