Elásott békepipa
A Danubius vezérigazgatója, Bartucz László egy reklámtáska és egy fotós társaságában augusztus 2-án besétált a Sláger Fő utcai központjába, hogy élő adásban válaszoljon az őt az előző napi adásban megszólító Boros-Bochkor kettősnek. Bár a műsor ment, a mikrofonok mögött nem volt senki. Kiderült, hogy felvételről játszák be a Bumerángot, mert Bochkorék egy versenyt készítettek elő, amelyben egy Forma-1-es autó versenyzett egy repülővel.
A Danubius vezérigazgatója mindezt nem tartotta titokban, ami annyit jelent, hogy közleményben is tájékoztatta a nyilvánosságot a tapasztalatairól. Amire az volt a válasz, hogy valóban, nagy ritkán előfordul, hogy felvételről megy az adás, de a Danubiuson Jáksó műsorát is előre rögzítik.
A cérna valahol ott szakadt el, amikor a Danubius kiadott egy közleményt a júniusi hallgatottsági adatokról. E szerint hosszú idő után átvette a vezetést a Danubius a Slágertől. Ezt olvasva kezdtek el foglalkozni Bochkorék adásban a hallgatottsággal, más számokat elővéve cáfolták a Danubiust. És üzenetet is hagytak a konkurens vezérigazgató hangpostáján, azzal zárva a monológot, hogy "ezt megszívtad". A történet innentől már ismert, Bartucz másnap bement a stúdióba, ahol nem találta Bochkorékat.
A számháborúban amúgy kettős győzelmet lehet hirdetni, hibahatáron belül eredményekkel. A Szonda Ipsos-GfK mutatói alapján való igaz, hogy a Danubius egy átlagos napon több fülhöz jutott el, nyilvánvalóan köszönhetően az erős marketingkampánnyal megsegített 2 idegen 1 esküvő című műsornak, de a Sláger hallgatói hosszabb ideig maradtak a csatornánál. És még számos fontos mutató is van, így ezeket nem vennénk itt végig. Talán csak egy kitérő: a Bumeráng messze a leghallgatottabb műsor. Nem véletlen, hogy körülötte dúlt az első csata.
A nyilvánosság elé vitt vitát vezérigazgatói szinten igyekeztek lezárni múlt hét szerdán. Az ugyanis nem tesz jót a hirdetők megnyerésére indított nagy kampánynak, amelyben szinte az összes nagy rádió közösen részt vesz. A béke megköttetett - Bochkorék például a jövőben adásban nem foglalkozhatnak hallgatottsági adatokkal -, mígnem a héten újabb közlemény jelent meg. E szerint a Versenyhivatalhoz fordult a Juventus Rádió és a Danubius. Mégpedig azért, mert a Sláger Rádió egyik játéka azt hirdette, hogy egyedül ott lehet jegyet nyeri a Forma-1 magyar futamára. Pedig ez nem volt így. "Véleményünk szerint a Sláger magatartása tisztességtelennek nevezhető, illetőleg a fogyasztó megtévesztésére és a piaci verseny torzítására alkalmas" - áll a két rádió közleményében. Nyilatkozott erről Csomai Kamilla, a Juventus Rádió vezérigazgatója, aki szerint "a félretájékoztatás ténye mellett azt is figyelembe kell venni, hogy a promóciós játékok nemcsak a hallgatottságot növelik, hanem kedvezően hatnak az adott műsorszolgáltató által kínált reklámidők értékesítésére is. Így a tisztességtelen "hallgatócsalogató" magatartás alkalmas arra is, hogy fogyasztókat és vevőket vonjon el a versenytársaktól, ezáltal jelentős piaci hatást váltson ki, jogellenesen". És hozzáfűzte a maga véleményét a Danubius vezérigazgatója, Bartucz László is, aki szerint "versenyhelyzetben lévő vállalkozásokkal szemben fokozottan elvárható követelmény, hogy a vállalkozásoknak a hallgatókkal közölt információi valósak legyenek".
Vagyis úgy tűnik, mintha azt a békepipát mégsem szívták volna végig. Bartucz László szerint ez nincs így, ők csak a Sláger kommunikációs hibáira hívták fel a figyelmet. A versenyhivatalos közleményről azt mondta: "mi nem fejtettünk ki PR-tevékenységet". Ehhez képest névvel nyilatkozik a közleményben.
A Slágernél egyébként a játékról azt mondták: az elmúlt években csak náluk lehetett jegyet nyerni a Forma-1-re, úgy tudták a szervezőktől, hogy ez az idén is így van. Tévesen.
A Danubius vezréigazgatója szerint a jövőben is a piaci együttműködés szabályait tartják magukra nézve kötelezőnek, és minden a normális mederben folyik tovább.
A Slágernél az ügyről nem kívántak nyilatkozni. A sajtóvita szerintük felesleges. "Nyílt szakmai vitára nyitottak vagyunk, de ami a számunkra a legfontosabb: ügyfeleink és hallgatóink nyolc éve minket igazolnak, a vihar a biliben nem fog mindet letéríteni a jól bevált útról" - közölte Heal Edina, a Sláger vezérigazgató-helyettese.
A Danubius honlapján mindenesetre továbbra is a vezérigazgató látogatása a Slágernél a vezető hír. A címe: "Boros és Bochkor köddé vált - Felvételről szólt a reggeli műsor".