Hazai pályán győzte le a Toyota a Fordot

A dráguló üzemanyagárak hatására az amerikai vevők is a takarékosabb autók felé fordultak - tovább növelték részesedésüket a távol-keleti márkák -, de az áremelkedés az újautó-értékesítés visszaesésében is látszik.

Júliusban 1,493 millió új személyautó és terepjáró kelt el, ami 17,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly. A BIG3, vagyis a General Motors, a Ford és a DaimlerCrysler eladásai 22,5, illetve 34-34 százalékkal estek, miközben a távol-keleti márkák növelték piaci részesedésüket, a Toyota csaknem 12 százalékkal több autót adott el, mint tavaly. Ezzel a japán márka elvette az amerikai konszern évtizedek óta birtokolt második helyét. A külföldi márkák aránya egyébként mára 45 százalékra nőtt az Egyesült Államok járműiparában (vagyis az ott gyártott autók között) - harminc évvel ezelőtt 15 százalék volt.

Az első hét hónap 9,86 milliós újautó-értékesítési eredménye ötszázalékos csökkenést jelent 2005 azonos időszakához képest. Éves szinten több mint 160 ezres visszaesést várnak tavalyhoz képest az értékesítésben. A Toyota néhány éven belül fenyegető elsőbbségét a General Motors vélhetőleg csak szövetségesekkel védheti ki: jelenleg a Nissan-Renault konszernnel való házasság van napirenden, de a Forddal való fúzió sem elképzelhetetlen.

Az USA autópiaca


2006. július

Forrás: Automotive News Data Center

EladottVáltozás
Cégautók száma(%)
(ezer)
General Motors406-22,5
Toyota241+11,7
Ford240-34,3
DaimlerCrysler172-34,1
Honda151+ 6
Kia-Hyundai73+ 4,5

A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe egy új modell mellett. Van minek örülnie
A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe egy új modell mellett. Van minek örülnie
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.