Hazai pályán győzte le a Toyota a Fordot
Júliusban 1,493 millió új személyautó és terepjáró kelt el, ami 17,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly. A BIG3, vagyis a General Motors, a Ford és a DaimlerCrysler eladásai 22,5, illetve 34-34 százalékkal estek, miközben a távol-keleti márkák növelték piaci részesedésüket, a Toyota csaknem 12 százalékkal több autót adott el, mint tavaly. Ezzel a japán márka elvette az amerikai konszern évtizedek óta birtokolt második helyét. A külföldi márkák aránya egyébként mára 45 százalékra nőtt az Egyesült Államok járműiparában (vagyis az ott gyártott autók között) - harminc évvel ezelőtt 15 százalék volt.
Az első hét hónap 9,86 milliós újautó-értékesítési eredménye ötszázalékos csökkenést jelent 2005 azonos időszakához képest. Éves szinten több mint 160 ezres visszaesést várnak tavalyhoz képest az értékesítésben. A Toyota néhány éven belül fenyegető elsőbbségét a General Motors vélhetőleg csak szövetségesekkel védheti ki: jelenleg a Nissan-Renault konszernnel való házasság van napirenden, de a Forddal való fúzió sem elképzelhetetlen.
Az USA autópiaca
2006. július
Forrás: Automotive News Data Center
Eladott | Változás | |
Cég | autók száma | (%) |
(ezer) | ||
General Motors | 406 | -22,5 |
Toyota | 241 | +11,7 |
Ford | 240 | -34,3 |
DaimlerCrysler | 172 | -34,1 |
Honda | 151 | + 6 |
Kia-Hyundai | 73 | + 4,5 |