Víz alatti mozgalmak

Minden elismerésem azoké az elszánt mozibolondoké, akik képesek jegyet váltani a Poseidon című, "nagyon katasztrófafilmre", és még végig is nézik azt. Poseidon, rendezte: Wolfgang Petersen, forgalmazza az InterCom

A Poseidon olyan film, amelynek már az elején lehet tudni, hogy mi lesz a vége, de ettől még az eleje egyáltalán nem érdekes. Ami azt illeti, a közepe sem. Keveredik benne a hagyományos, sikoltozós szörnyűség és a számítógépes játék, a menekülő főhősöknek mindenféle valószínűtlen dolgot kell véghezvinniük, csupa olyasmit, amire normális ember nem is gondolna: az úton a megfelelő pillanatokban térképeket találnak, amelyekből kiderül, hogy merre kell tovább menniük, és időközben mindenki egyre vizesebb lesz.

Az igazsághoz tartozik, hogy a film világa egységes, nem válnak le a trükkök a hagyományos technikával forgatott részekről, így aztán az embernek nem jön meg a kedve, hogy egy fenekestül felfordult óceánjáró hajón vitézkedjen. Viszont az is az igazsághoz tartozik, hogy a forgatókönyv minősíthetetlen, a szereplők állandóan szeretetükről biztosítják egymást a bajban, aztán megoldják, amit meg lehet. A karakterek enyhén szólva sablonosak: hajóskapitány, anya a gyerekkel, léhűtő, potyautas és öngyilkos. Az egész összezárva akár egy közepes krimi szereplőgárdája is lehetne, de sajnos modern időket élünk, nem a detektív érkezik, hogy lepleket rántson le, hanem a tengeri vihar.

Apró-apró örömök maradnak. Richard Dreyfuss, akinek a jelek szerint mindegy, eljátszik bármit, csak fizessenek érte, aztán van egy pasas, akiről látszik, hogy nem Matt Dillon, de nagyon hasonlít rá. Nem véletlenül: Kevin Dillonnak hívják, és nyilván nagyságrendekkel alacsonyabb honoráriumért dolgozik, mint a bátyja. Kurt Russell, mindenki kapaszkodjon meg, New York volt polgármesterét játssza. Anélkül, hogy illúziókat táplálnék az Egyesült Államok önkormányzati rendszere iránt, azért a víz- és gázszerelő külsejű Mr. Russell az intelligenciától sugárzó tekintetével önmagában is túlzott kritika.

Van még egy fölfelé törekvő, szőke, kék szemű színész, Josh Lucas, aki érzi: most jött el az idő, hogy az első osztályú sztárok közé kapaszkodjon, ezért aztán folyton vicsorog a filmben, hogy erőteljesebb legyen az alakítása. Szegény ember, bizonyára nem sejtette, hogy a magyar hangja Józsa Imre lesz, ami sajnos legalább még tíz pont levonást jelent. Pedig olyan nagyon nincs miből levonni.

Mike Vogel és Emmy Rossum
Mike Vogel és Emmy Rossum
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.