Kóka: a kormány a jövő héten foglalkozik a MÁV kérdésével
A miniszter hozzátette: a cél a MÁV tőkehelyzetének és likviditásának rendezése, aminek egyik eleme a cargo cég átadása és esetleges privatizációja. Kóka János hangsúlyozta, hogy megfelelő szolgáltatásokra van szükség a MÁV különböző üzletágaiban a megfelelő szolgáltatások szükségességét. A vasút reformját illetően már megfogalmazódott többek között az, hogy meg kell határozni a személyszállítási szolgáltatások minőségét és a pályahasználat tarifarendszerét. A miniszter megemlítette a gépészeti üzletág kiszervezésének és a MÁV ingatlanportfolió hatékony kezelésének tervét.
A Népszabadság hétfői számában az írta, hogy a vasúttársaság a MÁV Cargo átadása révén 80 milliárd forinthoz jutna az ÁPV-től. A minisztérium szóvivője a vételárra vonatkozó értesülést nem óhajtotta kommentálni.
A kormány által a parlamentnek benyújtott költségvetési törvény módosítási javaslata szerint az ÁPV az eredeti 10,5 milliárd forint helyett 94,449 milliárd forintot fordíthat az idén üzleti célú befektetésre azok között a kiadások között, amelyek nem érintik a kormányzati szektor hiányát. A költségvetési törvény erre az évre a privatizációval és vagyonkezeléssel összefüggő kiadásokra, valamint a tartalékfeltöltésre 51,985 milliárd forintot irányzott elő, a módosítási javaslat pedig ezen a címen 147,577 milliárd forintot tartalmaz. (MTI)