Az ötödik menet

Demszky ötödször is indul - adta hírül május 18-i számában a Népszabadság. A főpolgármester úr személyes indíttatását megértem, de szándékával mélyen nem értek egyet.

Magamat mélyen (nem hívő) meggyőződéses baloldali (szolidaritáselvű) és szabadelvű (a személyi szabadság és önrendelkezés vonatkozásában) liberális világnézetűként jellemzem. Ebből eredően akár mindenben egyet is érthetnék a szabad demokratákkal, de egyes döntéseket mégis vitatok.

A fővárosi közlekedés szervezés-fejlesztés terén elért igen gyenge eredmények alapján állítom, hogy a jelenlegi főpolgármester alkalmatlan a székére. Mindennapi munkám napi gépkocsihasználatra kényszerít. Több mint tíz éve naponta ingázok a XVIII. kerületből a XVII. kerületen és Pécelen át Gödöllőre. A napi munkába járás időszükséglete gépkocsival 50 perc, ugyanez BKV-val és MÁV-val 1 óra 40 perc. A költség gépkocsival kb. 1500 forint (nagy része adó), BKV-val és MÁV-val (jelentős állami támogatással) 1800 forint naponta. Mint a számokból látszik, a gépkocsihasználat megkerülhetetlen kényszer. Az elmúlt 16 év budapesti úthálózat-fejlesztése több mint dilettáns. A 400 ezer lakosú szlovén főváros, Ljubljana négy-öt év alatt a belvárost körülvevő lesüllyesztett autópályát épített, ezzel jelentősen csökkentve az átmenő forgalmat, illetve az emberek közlekedéssel eltöltött időveszteségét. Nem igaz, hogy Budapesten az elmúlt időszakban nem volt pénz úthálózat-fejlesztésre. (Lásd: Hungária és Könyves Kálmán körutak, araszolás lámpától lámpáig.) A fejlesztés alapvetően vezetői döntés és akarat kérdése, a többi - forrás-hozzárendelés - politikusi hozzáálláson múlik.

A metró építésének ügye leállt, helyette lett pereskedés, a BKV támogatása megszűnt. Ugyanakkor nem a forrás hiánya volt az orbáni döntés oka, hanem a főváros egyfajta büntetése. Ebből a helyzetből - a részletek ismerete nélkül állítom - ki lehetett volna jönni. Csakhogy az akarnok Orbánnal szemben egy akarnok Demszky állt. A metróper kapcsán a főpolgármester úr zárolt 30 milliárd forintot. A tavalyi nagy fővárosi útfelújítások költsége 10 milliárd körül volt. Vagyis D. G. - minden bizonnyal sok szakértői javaslatot meghallgatva - háromévi útfelújítási pénzt zárolt egy értelmetlen pereskedés érdekében. Én - egyszerű választópolgárként - lehetek okos az események után, a politikusnak azonban az események bekövetkezése előtt kell bölcsnek, előrelátónak lennie.

Demszky Gábor inkább a küzdelem, mint a békés építés embere, márpedig most nem küzdeni, hanem építeni szükséges. Nem jó szívvel teszem, mégis leírom: kérem, lépjen vissza!

- Õt érte a megtiszteltetés, hogy kipróbálja rajta a pénzügyminiszter úr az új adóprést
- Õt érte a megtiszteltetés, hogy kipróbálja rajta a pénzügyminiszter úr az új adóprést
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.