A Nagykörút egyik fele már felkészült az óriáshernyókra

Július 1-től még csak hétvégenként három, a hónap végétől pedig már minden egyes nap hat új Siemens Combino típusú villamos közlekedik a Nagykörúton, ahol a harminc peronból most tizenhat átépítését fejezték be.

Demszky Gábor a Nyugati téren, az egyik átépített új peront bemutató pénteki tájékoztatóján hangsúlyozta: az új peronokról a mozgásukban korlátozott emberek is könnyen felszállhatnak az alacsonypadlós villamosra. A csúszásmentes járólapon zöld piktogrammal jelzik a mozgáskorlátozottak felszállóhelyét. A látássérülteket érdes felületű, a többitől egy centiméterrel magasabban fekvő járólapok vezetik a szerelvény első és hátsó ajtójához, másutt pedig piros szín jelzi a peron szélét.

A főpolgármester kifejtette, hogy a budapesti tömegközlekedés színvonalát lendületesen fejleszti a fővárosi önkormányzat. A korszakváltó beruházások között említette az új, 54 méter hosszú nagykörúti villamosokat és a buszok folytatódó cseréjét. Mint mondta: ezer új, a már meglévő 150 Volvo típusú buszhoz hasonló, korszerű busz vásárlását tervezik. Az ehhez szükséges források előteremtéséről egyeztetnek a BKV-val - tette hozzá.

A hétvégi kétnapos vágányzár után, amikor csak a buszok járnak majd a körúton, hétfőtől a Blaha Lujza tér és a Móricz Zsigmond körtér között folytatják a megállók átépítését. A munkálatokkal június 9-re kell végezni, mivel másnap kezdődik a 2-es metró három újabb állomásának felújítása, s emiatt metrópótló buszok szállítják majd az embereket.

Vajda Pál főpolgármester-helyettes leszögezte, hogy e két munkafolyamat "nem csúszhat össze". Felhívta a figyelmet arra is, hogy az akadálymentes peronok kialakítását a vakok és a mozgáskorlátozottak érdekvédelmi szervezeteivel egyeztetett módon valósították meg.

Aba Botond, a BKV vezérigazgatója közölte, hogy a nagykörúti villamospálya rekonstrukciójával összefüggő munkálatok költsége 3,5 milliárd forint. Ebből 500 millió forintot a fővárosi önkormányzattól kaptak, 300-at pedig egy uniós pályázaton szereztek.

Aba Botond az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a peronrekonstrukció során a Margit hídon lévő megállót nem építik át, mert azzal megvárják majd a híd felújítását.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.