Örmények és oroszok közös gyásza
A katasztrófát senki sem élte túl. A baleset a rossz látási viszonyok miatt következett be. Bár a fekete doboz egyelőre nincs meg, szakértők kizárták a terrorakciót.
A Szocsi melletti Adler leszállópályáján másodszor tett landolási kísérletet a gép, amikor 500 méteres magasságban eltűnt a radarról. A gép már visszarepülni készült Jerevánba az első sikertelen leszállás után, amikor a diszpécser jelezte, hogy javultak a látási viszonyok. A landolás közben kiderült, az idő mégsem alkalmas a leszálláshoz. A 290 méterig ereszkedő gép ekkor gyors emelkedésbe kezdett. A 250 kilométeres óránkénti sebesség azonban nem volt elég a manőverhez, szakértők szerint ez okozhatta a katasztrófát. Tegnap a mentőegységek kiemelték a gép farrészét a tengerből.
Az Armavia gépe öt kilométerre a partoktól hatszáz méter mélyre süllyedt a Fekete-tengerben. Az 1996-ban alakult légitársaság hét gépéből négy A-320-as, amelyek 2002 óta repülnek kötelékében. Az utasszállítóval a közelmúltban nem merült fel technikai kifogás.
Lapzártánkig 46 holttestet emeltek a felszínre, a továbbra is viharos időben. Az orosz rendkívüli ügyek minisztériuma mélytengeri búvárokat küldött a helyszínre. Hatszáz méteren azonban már robot mentőhajóra lesz szükség, amelyet ma szállítanak a dél-oroszországi Adlerbe.
A légitársaság biztosítócége 20 ezer dollárt fizet áldozatonként a hozzátartozóknak.
Az áldozatokra emlékezve Örményországban és Oroszországban gyásznapot hirdettek május 5-re.